Heeft je voedsel ook te maken met je slaapbehoefte?

Toegevoegd na 2 uur:
Zou het misschien helpen om net als vroeger een groot bord warme rijst of havermout te nemen voor het slapen.
Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met "bakkie" bedoel je koffie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@glennlee: bakkie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist een 'bakkie' koffie.
Ik lig maar te draaien en val niet in slaap, als ik dan even dat bakkie ga doen en ik stap in bed dan val ik gelijk in slaap.
Maar misschien beter om op cafeïne vrije koffie over te stappen voor 's avonds.

Het beste antwoord

Jazeker, suiker, tarwe, gist, alcohol, cafeine etc het heeft allemaal invloed op je lijf, dus op je slaap.
Voor wat betreft een bord pap voor het slapen gaan: geen idee, ik neem aan dat het in de positieve zin werkt op je slaap want babies/ jonge kinderen krijgen het ook voor het slapen gaan en ze komen er goed de nacht mee door. Zij moeten echter nog groeien, wij niet, dus volgens mij ga je er behoorlijk van aankomen als je je bewegingspatroon niet een tandje omhoog gooit.

Fijne dag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, door vragen op een verschillende manier te stellen weet ik dat ik waarschijnlijn te veel suiker binnen krijg en daardoor niet goed doorslaapt.
Ga vanavond gelijk aan de gang met een bord pap, want helaas: sommige mensen kunnen maar niet aankomen.
Bewegings patroon is niks mis mee

Andere antwoorden (2)

Teveel snoep kan ervoor zorgen dat je te druk bent om te slapen.
Verder niet veel, behalve cafeine etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snoep eigenlijk nooit, vind dit niet lekker.
Neem wel vaak een 'bakkie' VOOR het slapen, doodsimpel omdat ik anders niet in slaap val.
Je slaap behoefte niet !maar zwaar te verteren voedsel maakt slaperig na het eten (het eten verteren kost energie) en dan kan je makkelijk in dutten .maar zwaar eten s'avonds laat ,is niet oke vj slanke lijn .neem geen thee koffie chocolade ,3uur vh slapen gaan .of ook geen spannende tv ,of andere drukke activiteiten ,(of het moet sex zijn) neem een glas melk ,schijnt een natuurlijk slaap middel te zijn !