Kan een mens ZONDER brood leven?

Vind de laatste tijd brood steeds minder lekker.
's Morgen beschuit of cracker gaat nog.
Tussen de middag het liefst soep, pannekoeken of pasta.
's Avonds een warme maaltijd.
Krijg ik op deze manier voldoende voedingsstoffen binnen?
Wijst afkeer naar brood naar bepaalde ziekte?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor, hele volken zijn er het bewijs van (kijk maar eens in de Aziatische landen. 's morgens rijst, 's middags rijst en 's avonds rijst. En volgens mij wijst het niet naar een ziekte: in pasta en pannenkoeken zit ook bloem, alleen op een andere manier klaargemaakt

Ja dat kan, ik ben het levende bewijs :P Ik eet al vanaf mijn 13e geen brood meer, heel af en toe een tostie, maar daar blijft het ook wel bij, en bij eigenlijk nooit ziek!:)

Ja, als je maar eet en zorgt dat je alle voedingsstoffen die in brood zitten binnen krijgt.

Je kan zonder brood, er zijn namelijk alternatieven om toch voldoende vezels en granen binnen te krijgen. Wat heel belangijk is voor je darmen. Je zou eens brinta kunnen proberen. All bran van Kellogs, zou ook een alternatief kunnen zijn.

Ja hoor, je kan zeker gezond leven zonder brood. In brood zitten geen essentiële voedingsstoffen die je niet ook uit ander voedsel kan halen. Je kan gewoon andere granen, graanproducten, pseudogranen en pseudograanproducten gebruiken. Wel is het natuurlijk belangrijk om volkoren granen/graanproducten te gebruiken, zodat je ook alle vitaminen en mineralen uit dat graan binnenkrijgt; maar dat geldt voor brood natuurlijk ook. Dingen die je kan eten: - graanvlokken (havermout, muesli, quinoavlokken, boekweitvlokken, speltvlokken, roggevlokken, kornflakes, etc.). Lekker in de (soja)yoghurt als ontbijt. - gekookte granen (rijst, tarwe, spelt, haver, quinoa, boekweit, amarant, rogge, kamut, gerst, gierst, bulgur, couscous). - macaroni, spaghetti, etc. - pannenkoeken, roti, wraps, In biologische winkels/natuurvoedingswinkels heb je een grote keuze aan verschillende granen en allerlei graanproducten van heel veel verschillende granen, zoals graanvlokken, muesli, flakes, pasta etc. Er zijn overigens heel veel landen waar ze geen brood kennen, maar andere graanproducten gebruiken als basisvoedsel, zoals rotiplaten, naan, pita, (Mexicaanse) tortilla, pappadums, etc. In principe komen de meeste op hetzelfde neer: een gebakken product waarvan gemalen graan het hoofdingrediënt is. Sommige daarvan zou je op zich brood kunnen noemen omdat ze wel wat op ons brood lijken, andere hebben een compleet andere smaak en structuur.

Wat ik nog niet gelezen heb in de andere antwoorden: er zit jodium in brood en dat zit niet in veel andere voedingsstoffen behalve in zout (jozo, niet nezo!) en in sommige crackers. let hiervoor op de verpakking. Jodium heb je nodig als mineraal. Je kunt een vitaminepreparaat met kelp gebruiken voor je jodiuminname. Een afkeer van brood lijkt me geen ziekte. In mijn zwangerschap had ik er ook geen trek in. En volgens de Dietiste gaf dat niet. (trouwens geen kelp bij zwangerschap!)

Je kan prima zonder brood. Ik wil al een hele tijd minder brood gaan eten, maar brood vervangen voor gezonde alternatieven is lastig. (voor een zzp-er die 8 boterhammen tijdens werktijd op steeds andere locaties wegwerkt) Opzich is brood helemaal niet zo gezond in vergelijking met fruit, salade's en noten. Je moet het echter niet gaan vervangen voor snoep of fastfood. Pannekoeken is trouwens bijna hetzelfde als brood met melk en een eitje..

Ja dat kan prima. Ik heb een allergie en mag niet eens brood eten. Aan de hand van wat je verteld, kan ik opmaken dat je genoeg eet op een dag, dus je kunt best zonder brood. Je kunt ook tussendoor nog wat fruit eten als je dat lekker vind.

Ik denk dat iedereen wel zonder brood kan leven alles went tenslotte en jodium kan je lekker uit ziewier en kelp halen wat ook goed is tarwegras sap of gerstegras zitten 92 mineralen en vitamine enzymen in en je heb totaal 102 mineralen en uit een potje word niet goed opgenomen is niet natuurlijk is gymisch gemaakt. wat ik vaak eet is quinoa salade dan laat ik 2 dagen weken in water dat ik het niet hoef te koken en meng ik dan met olijf gember curry poeder peper en zout en dan quinoa er in dan de mango de paprika en de uitjes en de cashnoten er in super lekker en is een van de meeste gezonde granen glycemische index van 35 je suikerspiegel stijg er nauwelijks van en is glutenvrij bevat veel eiwitten en veel calium ijzer en zink en bevat geen fytinezuur geloof ik

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100