Komt het vaker voor dat iemand een afkeur heeft voor rood voedsel?

Ik weet niet waarom maar ik eet of drink nooit graag rood eten of drinken. En ik wil weten of meer mensen dat hebben.

ik wil geen antwoorden als "ik niet" of "ja dat heb ik ook"
Maar of iemand weet of dat vaker voorkomt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja das een goeie hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eet niks zwarts, telt dat ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat telt niet want ik vroeg niet om welke kleur jij niet eet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het jongetje uit het boek 'the curious incident of the dog in the night time' eet alleen geen rode dingen.
Deze jongen is autistisch. (nee ik zeg niet dat je autistisch bent...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@miss86 goed dat je dat laatste erbij hebt gezet. Anders was ik boos geworden :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps.... hoop dan dat je niet boos bent over mijn antwoord Wow..... maar ook ik zeg niet, dat je autisme hebt gelukkig :-))))
jodyenboyke
12 jaar geleden
Ja, mijn kind eet ook geen rode groenten, wel rood drinken en tja, hij heeft dus wel autisme.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wendy maakt niet uit. Het is dus blijkbaar iets dat (ook) voorkomt bij autisten.
Ik weet dat ik niet autistisch ben en ookal was ik dat dan zou ik het niet heel erg vinden, autisten zijn ook gewoon mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, tuurlijk!!!
Ik reageerde ook op jouw reactie hierboven op miss86 ;-)

Antwoorden (2)

Ja, dat komt zeker vaker voor!
Er zijn mensen met autisme, die alleen een bepaalde kleur voeding willen eten, of juist een specifieke kleur niet. Mij zoon (autisme asperger syndroom) wilde als kleintje geen groene groenten eten.

http://www.dietistendagen.nl/fileadmin/files/bestanden/Hand-outs/PP1.6.pdf
Ongeveer halverwege de pagina's:

"typisch autistisch eetgedrag
• De stukjes uit de vruchtenyoghurt of de soep opsparen in de
wangzak.
• Geen ondoorzichtige dranken willen drinken. (“er zou zomaar
een kikker in kunnen zitten”)
• Alleen willen eten als de vorm klopt bijv. blokjes, rondjes en dan
ook nog mits het juiste formaat/ aantal.
• Alleen een bepaalde kleur producten willen eten of juist
weigeren. ( groen, rood, wit…)

Waarmee ik niet wil zeggen, dat jij autisme hebt!
Ik ken alleen verschillende mensen met autisme die dit hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok als aanvulling op het uitgebreide andere antwoord kan ik nog een HELE andere uitleg geven, nl MIJN verhaal.

Ik heb geen enkele moeite met rode drankjes, in tegendeel, ben dol op rode wijn ECHTER .......

ik schijn in een zeer ver verleden met de ene hap rode kool die me werd gevoerd per ongeluk op de laatste verdwaalde kruidnagel te hebben gebeten.

We zijn ondertussen heel wat jaren verder maar ik kan me er maar met moeite toe zetten om rode groente te eten (dus bietjes ook niet). Zelf klaarmaken die ik NOOIT

Misschien is dit dus te specifiek bedenk ik me want rood vlees en rood fruit vind ik weer prima. Maar bij mij komt het dus door een slechte ervaring in het verleden
amigo