Komt het vaker voor dat iemand een afkeur heeft voor rood voedsel?

Ik weet niet waarom maar ik eet of drink nooit graag rood eten of drinken. En ik wil weten of meer mensen dat hebben.

ik wil geen antwoorden als "ik niet" of "ja dat heb ik ook"
Maar of iemand weet of dat vaker voorkomt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat komt zeker vaker voor! Er zijn mensen met autisme, die alleen een bepaalde kleur voeding willen eten, of juist een specifieke kleur niet. Mij zoon (autisme asperger syndroom) wilde als kleintje geen groene groenten eten. http://www.dietistendagen.nl/fileadmin/files/bestanden/Hand-outs/PP1.6.pdf Ongeveer halverwege de pagina's: "typisch autistisch eetgedrag • De stukjes uit de vruchtenyoghurt of de soep opsparen in de wangzak. • Geen ondoorzichtige dranken willen drinken. (“er zou zomaar een kikker in kunnen zitten”) • Alleen willen eten als de vorm klopt bijv. blokjes, rondjes en dan ook nog mits het juiste formaat/ aantal. • Alleen een bepaalde kleur producten willen eten of juist weigeren. ( groen, rood, wit…) Waarmee ik niet wil zeggen, dat jij autisme hebt! Ik ken alleen verschillende mensen met autisme die dit hebben.

Ok als aanvulling op het uitgebreide andere antwoord kan ik nog een HELE andere uitleg geven, nl MIJN verhaal. Ik heb geen enkele moeite met rode drankjes, in tegendeel, ben dol op rode wijn ECHTER ....... ik schijn in een zeer ver verleden met de ene hap rode kool die me werd gevoerd per ongeluk op de laatste verdwaalde kruidnagel te hebben gebeten. We zijn ondertussen heel wat jaren verder maar ik kan me er maar met moeite toe zetten om rode groente te eten (dus bietjes ook niet). Zelf klaarmaken die ik NOOIT Misschien is dit dus te specifiek bedenk ik me want rood vlees en rood fruit vind ik weer prima. Maar bij mij komt het dus door een slechte ervaring in het verleden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100