Wat kun je wel eten en drinken als je een nikkelalergie hebt en wat niet?

Na contactallergie ook allergisch voor drinken en eten. Reacties op iniedergeval (alle) thee, kraanwater, mango.
Pas over 1 maand spoedafspraak allergologiepoli en dieetiste.

Toegevoegd na 16 uur:
Ik zoek een nikkelarme dieetlijst. Googlen heb ik reeds zelf gedaan...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kijk maar eens of je hier iets mee kunt: Voedingsadvies Omdat nikkel van nature in kleine hoeveelheden voorkomt in de meeste voedingsmiddelen, is een nikkelvrij dieet niet mogelijk. Een diëtist kan wel adviseren bij het opstellen van een dieet waarbij de hoeveelheid nikkel in de voeding beperkt wordt. Slechts weinig mensen met een nikkelallergie hebben een nikkelbeperkt dieet nodig. Soms reageren mensen die last hebben van een bepaald type eczeem, met name op de handen, goed op een nikkelbeperkt dieet. Nikkel komt van nature voor in de meeste voedingsmiddelen. Producten met een hoog nikkelgehalte zijn cacao en chocolade, drop, noten, volkoren producten en peulvruchten, waaronder sojabonen, sojaproducten en pinda's. Nikkel komt in kleinere hoeveelheden ook voor in groente. De ene groente bevat van nature meer nikkel dan de andere soort. Ook is het nikkelgehalte van de grond waarop de groente wordt geteeld van invloed op de hoeveelheid nikkel die in de groente terechtkomt. Nikkel kan ook in het eten of drinken terecht komen door voorwerpen waarin nikkel zit, zoals een koffie-automaat of metalen waterleidingen. Bij een nikkelbeperkt dieet zal de diëtist daarom ook advies geven over het gebruik van dranken. (ik ben blij dat mijn nikkelallergie zich beperkt tot het niet dragen van nikkelhoudende sieraden!). Sterkte ermee!

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie...

dingen zoals: Bonen, Boekweit, Chocolade, Gedroogd Fruit, Vijgen, Sla, Zoethout, Lijnzaad, Gierst, Meergranen Brood, Noten, Haver, Uien, Erwten, Anannas, Pruimen, Frambozen, Zalm, Spinazie, Thee en Tomaten. Suc6 met je allergie en je afspraak,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100