Wat is mokka?

Mijn man is allergisch voor chocolade/cacao. Mag hij dan mokka eten? Mokkataart, mokkaijs...
Is mokka een puur produkt, of een mengsel van ingrediënten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (3)

Mokka is een koffiesoort, dat kan dus puur zijn (mokka koffie) maar ook een mengsel (slagroom met mokka smaak). Hij zal het dus wel kunnen eten/drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mokka verwijst naar Mokka, een havenstad aan de Rode Zee waar vandaan koffie naar Egypte en Syrië werd getransporteerd. Het is een koffiesoort. Die producten hebben het woord mokka in de naam omdat er koffie in zit. Maar dat betekent niet dat er geen cacao in gebruikt zal zijn. Want die combinatie kan juist heel goed. Denk bijvoorbeeld maar aan cappuccino, de echte Italiaanse heeft over het melkschuim altijd wat cacaopoeder. Dus je moet altijd even de ingrediënten van het spul bekijken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mokkaboontjes vallen dus af, die bevatten 50% cacao.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ook een vanille-mokka cornetto ijsje valt af. Zie http://www.eismann.nl/0010715120/1_1_3_5/10011/Hoorntjes_Hoorntje-vanille-mokka.html
Amadea
12 jaar geleden
de Mokka, die wij in de bakkerij gebruiken, is sterk gezette koffie die daarna ingedikt is doormiddel van inkoken.
Dan is dit stroperig goedje geschikt om creme te kleuren en smaak te gevn omr mokka taart te maken.