Waarom worden aardbeien altijd in bakjes verkocht en niet per stuk zoals andere fruit en groentes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Aarbeien is een seizoen fruit en erg zacht. Als dit in een groot kistje zou zitten en iedereen hier zijn hoeveelheid uit zou grabbelen, zou je binnen een heel korte tijd een pap massa hebben.
Tijdens het plukken moeten aardbeien al zo behandeld worden dat het niet snel beurs wordt, dus niet knijpen of gooien.
Bij een groenteboer hun je weleens aangeven dat je minder wil dan een heel bakje, deze gaan ze dan apart voor je wegen, echter dit is veel kostbaarder dan een supermarkt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Tijdens het plukken worden ze gelijk in die doosjes geplukt,
die doosje staan dan al in een kistje.
Dit omdat als ze in een kistje zouden plukken zonder doosjes, de massa te groot is en de druk van de aardbeien te hoog wordt en dan heb je gelijk pap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Daar zijn ze te klein voor denk ik?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, denk aan druiven en frambozen. Die zijn ook niet per stuk
Omdat aardbeien snel slecht worden. Anders zou er veel meer aardbeien niet verkocht worden omdat niemand de "slechte" aarbeien koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn aardbeiden te kwetsbaar voor, net als champignons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naja het lijkt me ten eerste logisch dat je ze in bakjes verpakt =)

Omdat iedereen het zo kan jatten want ja.. die dingen zijn nogal klein :$

En zou jij het handiger vinden als je aardbeien één voor één in een tasje zou moeten stoppen? Ten eerste raken ze waarschijnlijk beschadigd.. en ten tweede het word dr niet gemakkelijker op =)

Veel succes met je aardbeien probleem :$

Xx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om dezelfde reden waarom bruine bonen niet apart worden verkocht. Je hebt er meerdere nodig om te proeven wat je nou eigenlijk zit te eten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien kan je met 1 aardbei echt al heel goed proeven wat je eet, ze zijn groot genoeg en de smaak is opvallend genoeg.
Dat heb ik nou met .... Pijnboompitjes en sesamzaadjes ! Oh ja hagelslag natuurlijk ook .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zou niemand een aardbei per stuk gaan kopen dar zijn ze te klein voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel logisch dat dit niet word gedaan. Allereerst zijn ze klein, en het is gemakkelijker om ze per pond te kopen in een bakje. Ook zijn aardbeien zeer zacht, en zijn gemakkelijk kapot te knijpen wanneer je een overrijpe pakt, en dat zorgt enkel voor een kliederboel. Het zou ook erg onhygiënisch zijn wanneer je ze uit de bak moet rapen. Natuurlijk is de andere fruit niet erg hygiënisch, maar daar hoef je tenminste niet te graaien als in een ballenbak, waardoor je handen veel minder fruit aanraken, dan wanneer dit word gedaan bij kleine dingen, zachte dingen, zoals aarbeien, rode besjes, etc.