Nope... Kijk maar eens op deze lijst:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoetstof#Lijst_van_zoetstoffen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, aspartaam IS een zoetstof. Eén vaqn de vele zelfs. Er zijn namelijk nog heel veel andere middelen om kunstmatige zoete smaakjes aan levensmiddelen te geven, zoals cyclamaat, sacharine, sorbitol, xylitol, manitol, en zo zijn er nog wel enkele te noemen.
Het grote verschil met suiker is dat ze veel en veel zoeter zijn, zodat je er veel en veel minder van nodig hebt en ze dus minder calorieen bevatten.
Enkele uitzonderingen daargelaten, die net zo calorierijk zijn en speciaal geschikt voor diabetici.

Helemaal onschadelijk zijn ze niet (net als suker trouwens, dat ook een behoorlijk vergif is in feite), dus gebruik ze met mate.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zit in de bekendste zoetstof, ook wel suiker genoemd geen zoetstof! Wat niet wil zeggen dat suiker niet schadelijk is!

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de 2e keer zoetstof,bedoel ik aspartaam!
Bronnen: