Wat zijn lekkere ovenschotels, die je zonder veel smaakverlies kan invriezen, en later "afbakken"?

zonder vlees.
vis mag, maar hoeft niet.

13 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

Dit is een lekkere vis-quiche. Je kunt het helemaal afbakken en als je het wilt nuttigen zou ik het de dag ervoor uit de vriezer halen en laten ontdooien in de koelkast. Even opwarmen in de magnetron, want in de oven zou het nogal uitdrogen.
http://www.goochems-cooking-corner.nl/aardappel%20tortillataart.htm

Deze quiche is ook heeeeerlijk! Maar ook deze zou ik even in de magnetron opwarmen (nadat het overnacht is ontdooid in de koelkast).
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/hartige_taarten/vegetarische-hartige-taart-18169.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De meeste hartige taarten zijn goed in te vriezen en op te warmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus en mee eens, maar die heb ik de laatste tijd zo veel gemaakt, nu even niet :)
Een stamppot met koolraap en kaas erdoor, heerlijk en lekker eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardappel, broccoli roomschotel met kaas.

Uitje bakken, pakje room erdoor. Broccoli iets gaar koken en door de roommengsel doen. Zout en peper erbij.
Aardappelschijfjes in de schaal. Broccoli erover, weer een laagje aardappels en dan kaas overheen strooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat toch smaak verliezen.

Maar misschien is dit wat.

een open filo deeg taartje met broccoli en GOEIE feta, wat bijvullen met champignons en lenteuitjes, maar die laatste twee vriezen niet lekker.

spruiten hebben ook wering last van vriezen in een schotel en puree en dan opnieuw kazen als je afbakt.

Ik heb vroeger heerlijke zalmtaartjes gebakken en was eigenwijs (en alleen) dat ik ze in kon vriezen maar het vriezen hielp ze helemaal naar de kloten.