Ik wil een rozijnenbrood bakken, ik gebruik 500 gram bloem. Hoeveel rozijnen moeten er dan in?

Ik weet dat er een verhouding voor is, bijvoorbeeld maximaal 3 delen rozijnen op 5 delen bloem, maar ik weet die verhouding niet meer. Ik hou van lekker veel rozijnen erin, maar wil niet dat het mislukt omdat ik er te veel in heb gedaan.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb wel vaker een rozijnenbrood gebakken, maar had die verhoudingen altijd in mijn hoofd. Nu wil ik het weer doen, maar ik weet het dus niet meer. Ik heb al in allerlei recepten op internet gekeken, maar voor mijn gevoel doen zij er zo weinig in...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.1K

Antwoorden (3)

Dit recept gaat uit van 200 gram. Je kan dit natuurlijk iets verhogen als je lekker veel wilt.

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/broodgerechten/rozijnenbrood-4272.html

Toegevoegd na 53 seconden:
en 200 gram lijkt een redelijk gemiddelde. Hier bv 250 op 600g bloem http://www.tastyweb.nl/recept/rozijnenbrood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik altijd 100 gr rozijnen op 500 gr bloem.
fremar
12 jaar geleden
Ik doe altijd 250gram rozijnen erin, en dat is voldoende