Heeft iemand een goed recept voor yoghurt ijs zonder suiker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.4K

Het beste antwoord

Yoghurt ijs suikervrij.

350 gram bevroren fruit (vers of uit blik: op eigen sap).

5dl yoghurt of biogarde (koud!).

diksap: naar smaak.

Het bevroren fruit vanuit de vriezer gelijk in de keukenmachine doen (kom met messen, niet in de blender). Maal het in 30 seconden goed fijn, doe de koude yoghurt erbij en maal het tot een gladde massa. Proef of het zoet genoeg is. Zo niet, kun je er diksap (smaak naar keuze) o.i.d. bij doen.

Eet het meteen op of zet het in een afgedekte kom in de vriezer, dan is het enige weken houdbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er staat een recept van op smulweb met aardbeien. Er wordt gebruik gemaakt van canderel.
Het lukte me even niet om het met knippen en plakken hierin te zetten maar google even op yoghurt ijs zonder suiker en hij staat bijna bovenaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op smulweb staat het recept dat missgrun heeft neergezet. is met natrena, dus niet met canderel.
300 g aardbeien
2 el Natrena Kristalpoeder
3 dl magere yoghurt
5 blaadjes gelatine
3 el heet water
1 eiwit
munt of citroenmelisse

klik op de link voor meer recepten... dat wordt smullen !!!

greetz MissGrunn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hieronder het volledige recept:

Ingrediënten
300 g aardbeien
2 el Natrena Kristalpoeder
3 dl magere yoghurt
5 blaadjes gelatine
3 el heet water
1 eiwit
munt of citroenmelisse

Bereidingswijze
Was de aardbeien, verwijder de kroontjes. Bewaar enkele aardbeien als garnering. Snijd de aardbeien klein. Strooi Natrena Kristalpoeder erover. Pureer ze samen met de yoghurt met de staafmixer of in een keukenmachine. Week de gelatineblaadjes in koud water. Knijp ze uit en los ze al roerend op in 3 el heet water. Klop de opgeloste gelatine door het yoghurtmengsel. Schep de aardbeienyoghurt in een ondiepe schaal en zet deze in de
diepvries totdat er aan de randen ijskristallen gevormd zijn.
Roer het ijs goed door en laat het ca 1 uur bevriezen. Klop heteiwit stijf. Spatel het eiwit voorzichtig door de bevroren
aardbeienyoghurt zodat er zoveel mogelijk lucht in blijft. Zet het ijs terug in de diepvries en laat het, afgedekt met
aluminiumfolie, nog minimaal 1 ? uur bevriezen totdat de massa stevig is. Schep er bolletjes van en garneer ze met aardbeien en een takje munt of citroenmelisse.

Serveertips
. Vervang aardbeien door frambozen, bessen of meloen.
. Laat diepvriesvruchten niet helemaal ontdooien voordat ze met de yoghurt gepureerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een zoete fruitsoort zoals bananen.

350 gr. bananen,
80 gr. honing,
2 el. citroensap,
300 ml. yoghurt,
2 eiwitten.

Schil de bananen en pureer ze in een blender, keukenmachine of met de staafmixer.
Doe de andere ingrediënten erbij, tot aan de eiwitten, want deze moet je eerst stijfkloppen. Eerst aller door elkaar mengen, dan schep je het eiwitschuim er doorheen.
Vul het in een ijsmachine of diepvriesdoos, die je regelmatig doorroert tijdens het bevriezen.
Je kunt ook aardbeien nemen en ipv. citroensap neem je dan sinaasappelsap.

Je kunt ook als basis yoghurt met honing nemen in de verhouding 4:1, dus 4 koppen yoghurt en 1 kop honing.
Hier kan je dan gepureerde vruchten doorheen mengen als aardbeien, frambozen, mango enz.
amc