Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Overgang en rode wijn geen goede combi hoe komt dat?

Toegevoegd na 7 uur:
Als ik meer dan 2 glazen rode wijn drink kom ik slecht in slaap of wordt s nachts wakker zweten /hartkloppingen ik heb eens gehoord dat het door de sulfieten en tanines komt nu drink ik wit dan geen last.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je bedoelt dat je het daardoor nog warmer krijgt dan is dat simpel door de alcohol.. maar dan maak thet niet zoveel uit wat je drinkt...rood/wit/bier/likeur..
Als je bedoelt dat je vol rode vlekken komt te staan dan is dat omdat er in rode wijnen stofjes zitten die de huid beinvloeden en je couperose die vaak ontstaat in de overgang, mooi laat zien..
:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik zelf ook maar met alles waar alcohol inzit maarja op zijn tijd is wel eens lekker moet je dan maar voor lief nemen. Ik zelf heb het ook altijd na de koffie een opvlieger maar ja dan kan je niks meer nemen. Succes met de overgang Grtz de andere overgangster
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige vrouwen worden opvliegers namelijk veroorzaakt door alcohol en cafeïne, een warme maaltijd, pikant eten, een warme ruimte of een warm bad.
Probeer te achterhalen wat bij jou de opvliegers e.d. veroorzaken, zodat je de aanleidingen uit de weg kunt gaan.
Succes ermee !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding