Waarom kunnen van eieren uit dezelfde doos de dooiers toch verschillende kleuren hebben?

Net eieren gebakken en 3 waren er geel en 3 knaloranje. Hoe kan dat? Ook al zijn het eieren van verschillende kippen, ze eten toch allemaal hetzelfde in zo'n legbatterij?

Toegevoegd na 5 minuten:
Nu ik mijn vraag gesteld heb zie ik dezelfde vraag al bij de gerelateerde vragen staan. Maar toen ik bij ZOEK "kleur eierdooiers" intikte kwam eruit dat er geen resultaat was gevonden. Nou jongens/meisjes, laat maar dus en sorry voor het oponthoud.

14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach gosie!!
zondag
14 jaar geleden
Wat bedoel je Platje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw toevoeging, vond hem grappig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat erg dat je nog legbatterij eieren koopt...
...zucht...
zondag
14 jaar geleden
Wat erg dat die nog in de handel zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens, zondag.

Het beste antwoord

Als wij allemaal hetzelfde eten gaan we er ook niet hetzelfde uitzien. Het ligt gewoon aan de genen die bij alle kippen anders is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ze komen niet uit een fabriek.

Toegevoegd na 52 seconden:
Te lui om je antwoord te verwijderen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Moet natuurlijk zijn te lui om je vraag te verwijderen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien lopen/zitten er verschillende rassen kippen in één legbatterij. Dat het dus niet aan het voer ligt, maar aan het ras.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je kinderen krijgt zijn ze toch ook niet allemaal identiek?
De een is wat blonder of donkerder dan de ander.
Zo zal het met eieren ook wel wezen...

en oh ja: Doe mij en de kippen een HEEL groot plezier en koop voortaan eieren van kippen die een enigszins leuk leven hebben gehad! Dus geen legbatterijstumperds!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleur van de dooier hangt van het dieet van de kip af. Boeren kunnen natuurlijk pigment toevoegen om de dooierkleur te manipuleren, maar kunstmatige pigmenten zijn verboden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het niet zo is dat ze iedere kip een eigen doos geven en zeggen: "Leg deze maar vol".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een bruine kip legt een bruin ei .
een witte kip een wit ei !
Dus zal ook wel een verschil met de dooier kunnen zijn
Ook in een legbatterij zitten verschillende soorten kippen