welke voeding is koolhydraad arm?

ik zou een paar kg af willen vallen met koolhydraad arme voeding ,maar wie weet welke voeding ik dan het best kan eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

vlees, pasta, aardappels en brood zoveel mogelijk beperken, maar niet helemaal laten staan. Eet zoveel mogelijk groenten en fruit.

Koolhydraten zijn essentieel voor een gezond lichaam. Een dieet zonder koolhydraten is af te raden. Als je te weinig koolhydraten binnen krijgt loop je een vrij grote kans dat je lichaam in de spaarstand gaat waardoor je uiteindelijk alleen maar meer aan zult komen. Je kunt het beste onderscheid gaan maken tussen gecompliceerde (goede) en ongecompliceerde (foute) koolhydraten. Slechte koolhydraten zijn de koolhydraten die een sterke stijging van de glucose veroorzaken (hyperglycemie) Hieronder vallen o.a.: alle geraffineerde meelsoorten, suiker, honing, melkchocola, maple sirup, sommige zoetstoffen, dextrose, mais, gekookte wortelen, rode bieten en aardappelen. Goede koolhydraten worden niet zo sterk door het lichaam geabsorbeerd en hebben daardoor een zwakke stijging van de glycemie tot gevolg. Goede koolhydraten zijn o.a.: volkorenbrood, roggebrood, zuivelprodukten, fructose (vruchtensuiker), appels, sinaasappels, aardbeien, noten, olijven, peulvruchten (geen tuinbonen), paddestoelen etc...

Bronnen:
http://www.afvallen-weblog.nl/koolhydraten...
http://www.lilith.demon.nl/div/glykemische...
http://www.optimalegezondheid.com/koolhydraten/

Afvallen op zich is niet zo'n kunst. Op gewicht blijven wel, dus probeer eerst een manier te bedenken waarop je je niet meer aankomt. Afvallen gaat het beste met een methode die structuur biedt. Welke methode maakt, althans voor een korte periode, niet zo gek veel uit, hoewel koolhydraatbeperkte methodes meestal goed werken omdat ze goed vol te houden zijn. Je hebt er namelijk nauwelijks tot geen honger, terwijl je toch aanzienlijk minder calorieën binnenkrijgt. Atkins is weliswaar niet de uitvinder maar wel de grote goeroe van koolhydraatarm afvallen maar er zijn veel meer varianten, zoals dokter Frank. Ik ben niet zo'n voorstander van koolhydraatarme methodes, die meestal met eiwitshakes werken. Koolhydraatbeperkt werkt iets langzamer en zonder shakes maar een halve kilo per week afvallen is mogelijk en al een heel mooi resultaat. Omdat je daarbij beperkt koolhydraten mag is het beter vol te houden dan een extremere koolhydraatarme methode en het is ook veel makkelijker om te switchen van streng naar minder streng. Jij bent de baas. Eerst eens alle geraffineerde koolhydraten en met name ook vruchtensappen vermijden kan al een heel goed idee zijn en een paar kilo schelen als je mazzel hebt. Er wordt vaak beweerd dat je koolhydraten nodig hebt maar dat is, op de keper beschouwd, niet waar. Je hersenen hebben glucose nodig maar het lichaam is in staat om glucose van eiwitten te maken. Het nog veel gehoorde, maar misplaatste advies om fructose (vruchtensuiker) te gebruiken is bizar, gebaseerd op een even foute als vaak nageprate (hier ook weer...) veronderstelling dat dit goedje gezond is omdat het de insulineproductie niet verhoogt. De lever heeft geen insuline nodig om fructose onmiddellijk na inname in lichaamsvet om te zetten. Fructose is juist voor een groot deel verantwoordelijk voor de obesitasgolf, met name vanwege het enthousiaste gebruik van HFCS (suikerstroop met een hoog fructosegehalte) in geraffineerde voedingsmiddelen, zoals salades, sauzen en frisdranken. Een goede reden om koolhydraten niet helemaal te vermijden is omdat het gewoon niet handig is. Bijna overal zitten wel koolhydraten in maar met een beetje moeite kun je wel zo goed als alle geraffineerde koolhydraten vermijden.

Bronnen:
http://www.eenkiloperweek.nl/
http://www.gripopkoolhydraten.nl/

Er zijn een behoorlijk aantal verschillende dieten die zijn gebaseerd op koolhydraatarm voedsel, zoals bijvoorbeeld Atkins, Dukan, maar vooral het Paleo dieet is een goed koolhydraatarm diet. Dit omdat dat heel erg focussed op het eten van een ruime hoeveelheid vezels, vitamines, mineralen en andere essentiele voedingsstoffen, terwijl je toch gewoon af en toe een aardappel of zo kunt eten, als je dat echt perse nodig vindt. Voordat je op een koolhydraatarm dieet gaat, zou je eerst contact op moeten nemen met je huisarts, zodat je er zeker van bent dat er geen lichamelijke redenen zijn dat je niet op een dieet kunt, en zorg dat je je inleest in de verschillende dieten, om er een te kunnen kiezen die bij JOU past en die makkelijk is toe te passen in JOUW persoonlijke leven.

Bronnen:
http://afvallenzonderhonger.org/koolhydraa...
http://ikwilafvallen.org/koolhydraatarm-dieet
http://ikwilafvallen.org/snel-afvallen-in-een-week

als je koolhydraatarm wil eten moet je uitkijken met alles waar suikers in zit (snoep, koekjes, maar bijvoorbeeld ook fruit), en verder met meelproducten als brood pannenkoeken pasta e.d. Ook sommige"groenten" als aardappelen, mais, erwten en bruine bonen bevatten veel koolhydraten. Wat dan overblijft is vlees, vis, groenten, eieren en de meeste zuivel. Zorg wel dat je je inleest voordat je hieraan begint want het kan wel gevolgen hebben voor je stoelgang en andere bijwerkingen hebben.

als doorgewinterde maar vaak van de wagen afvallende Atkins fan zeg ik: ik voel me nooit beter dan wanneer ik weer lekker koolhydraatvrij eet! het beperken van koolhydraten (kh) is zo wie zo goed om in je leven in te bouwen en zo te houden, want wij eten allemaal standaard veel teveel suiker, witmeel en zetmeel. tip: laat ook een poosje de kant en klare producten staan, de sauzen in pakjes enz.(honig, knorr, maggi, sylvo enz...) dat barst van de koolhydraten en de suikers. en als je kh arm eet MOET JE dagelijks minimaal 200 gram sla plus 200 gram groenten eten. (en het fruit even laten liggen). Toegevoegd na 1 dag: het is niet de bedoeling dat je nooit meer fruit eet hoor. alleen, bij een kh beperkt dieet wordt altijd geadviseerd om in de eerste 2 weken even geen fruit te eten, als je doel gewichtsverlies is. fruit bevat naast vitaminen ook veel fruitsuikers, en die houden het koolhydraatarm afvallen tegen. tijdelijk wél wat meet multi totaal vitaminen slikken. om het helemaal te begrijpen zou je het Atkins boek moeten lezen, het is een beetje veel om hier eventjes uit te leggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100