Waarom kan ik met een senseo koffiezetautomaat geen cappuccino met schuim maken?

Soms kan ik een cappuccino met witte schuin maken en soms is het gewoon koffie..

Weet iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.8K

Het beste antwoord

De oplossing: in plaats van cappuccinopads te gebruiken gewoon ouderwets melk kloppen. Daar bestaan spotgoedkope kloppertjes voor (ik heb de mijne voor een euro gekocht bij Euroland). Portie melk in een hoge magnetronbestendige beker, even kloppen, en in de magnetron tot het goed opkomt. Altijd perfect schuim.

Cappuccino die uit een pad komt wordt nooit perfecte cappuccino, dat kan gewoon niet met poedermelk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Even wat anders , dat schuimlaagje op de koffie in zo'n pad komt omdat er varkensvet aan toegevoegd is ( getsie ) Dit volgens de keuringsdienst van waren ( is ook 1 x per week op tv op de donderdag ned. 3 )
Op jouw vraag terug te komen denk ik dat je moet beginnen met de inhoud van het zakje eerst aan te vullen met een klein beetje koud water zodat de poeder een "sausje" is geworden en dan kokend water erover en roeren.
Succes !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
senseo is niet meer wat het geweest is, ik zou je willen adviseren een betaalbare nespresso machine te kopen..

Met een senseo kan je sowieso geen echte cappuccino's maken, omdat de melk in poedervorm is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schuimen hangt bij mijn weten samen met de druk waarmee de stoom door het pad gedrukt wordt. Als je zorgt dat het padje goed aansluit bij het plaatsen, zou je meer druk moeten kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij wonen in Zutphen, waar het water vrij/zeer hard is en hebben nooit een schuimlaag op de senseo koffie. Momenteel verblijven we in Vinkeveen en wat dacht je elke keer een prachtig schuimlaagje er op! De hardheidsgraad van het water heeft er m.i. veel mee e maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij gebruiken gewone senseo en ik krijg er ook geen schuim op maar mijn man wel maar die wil niet vertellen hoe hij dat voor elkaar krijgt. Zijn koffie is altijd heerlijk, maar het is zijn geheim, volgens mij gooit hij eerst de koffiemelk erin, Friesche Vlag !