Hoe vaak je kun je normaal Pickwick theezakje gebruiken?

Als je 1 zakje gebruikt voor 1 kopje thee.

13 jaar geleden
in: Dranken
6K
itsme
13 jaar geleden
als je je aan je eigen opmerking houdt, dan maar 1 keer: 1 zakje voor 1 kopje thee.
Annswers
13 jaar geleden
ja en dan zet je weer water op, en dan gebruik je weer dat zakje en so on...

Het beste antwoord

Zo vaak als je wilt.
De thee zal wel steeds slapper worden.
Maar dat is een kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

1 zakje voor maximaal 2 kopjes thee.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt eraan
als je hele sterke thee wilt dan is 2 kopjes het max
als je niet zo n sterke wilt dan kun je er wel 3 of 4 kopjes mee doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een vier grams-zakje kun je ruim een liter thee zetten.
Met eenkopszakjes is de fut er na het tweede kopje wel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net zolang als je het lekker vindt, ik drink altijd piramide thee, en ik schenk heel vaak water bij als het kopje leeg, is tot ik genoeg heb.
maar als je bedoelt voor de visite, zou ik oppassen, voor je het weet ben je een krent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je zou kunnen doen is gewoon thee zetten voor 4 kopjes en de overgebleven thee die je een paar uurtjes later wilt drinken even opwarmen in de magnetron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een zakje makkelijk 2 kopjes thee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een normaal zakje kun je makkelijk een half litertje thee zetten en wel 1 liter maar dan heel licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij betreft één keer. Ik begrijp niets van mensen die vaker dan één keer een zakje gebruiken, ik vind het enorm smerig. Doe je het met een zakje voor één kopje, dan is het volgende kopje smakeloos. Gebruik je een zakje dat bedoeld is voor een pot, dan zijn de eerste twee kopjes bitter voordat de lekkere smaak in het water kan trekken.

En waarom zou je? Als je één kopje wilt, kun je een zakje voor één kopje gebruiken. Als je meer kopjes wilt, kun je een pot zetten met een zakje voor een pot. Makkelijk toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 kopje vind ik andersword het waterig
maar ik drink de thee ook heel sterk anders krijg je er wel twee of drie uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een potje thee zetten, zodat het laatste kopje even sterk is als het eerste.
Thee kun je prima opwarmen in de magnetron.
Zet er wel een lepeltje in of zo, anders kun je oververhitte thee krijgen (meer dan 100 graden en toch niet koken).
Als oververhitte thee in beweging komt, of je zet er een lepeltje of suiker in, begint het plotseling heel heftig te koken en dat wil je niet meemaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Opwarmen in de magnetron met een lepel er in?
Absoluut niet doen, je mag geen metaal in de magnetron zetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag geen metalen schaal of pannen of zo in een magnetron zetten. Een lepeltje kan helemaal geen kwaad.
Ik doe het al jaren zo en er is nog nooit iets ontploft of in de fik gevlogen. Als je het toch niet zou vertrouwen, neem dan een satehprikkertje, een glazen lepeltje o.i.d.
Het gaat erom dat er een zogenaamde "kiem" moet zijn waar het water op kan beginnen met koken.
Ik probeer iemand te waarschuwen voor oververhit water.
Desnoods vantevoren een beetje suiker erin doen, is ook al goed.
2 kopjes, dat is het maximum qua smaak vind ik.