Waarom zitten er steeds kleine steentjes (bijna zand) in rode Fruitdruif?

En wat zijn dat voor steentjes?
Opgezogen met de oogstmachine...???

Toegevoegd na 46 minuten:
'T zijn in elk geval geen zaadjes. Ze zijn écht 'kei'hard.

Toegevoegd na 13 uur:
Zijn 't misschien keiharde kristallen? Maar wat voor kristallen dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope :).

Het beste antwoord

ik denk dat het wijnsteenzuurkristallen zijn...

wiki:

Wijnsteenzuur komt deels vrij of deels in gebonden toestand van nature voor in vele vruchten, zoals in druiven en pompelmoezen. Zouten ervan kunnen soms kristalliseren in druivensap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn inderdaad kristallen heb ik inmiddels gelezen.
Alleen dat 't _zouten_ zijn weet/wist ik niet.

Andere antwoorden (3)

lijken me aardbei zaadjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, 't zijn zeker geen zaadjes!
Zo zien ze er niet uit, ook niet qua kleur, ze zijn harder, en zo proeven ze ook niet.
kan het geen zand uit de woestijn zijn door een hevige woestijn wind?
ik weet niet doe maar een gok!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de productie van wijn kan het zo zijn dat deze gekneusd wordt en de houten delen ook onder druk komen te staan . In dat geval komt er tanine vrij. Zou het zo kunnen zijn dat het resten van houten delen zijn zoalspitten en steeltjes?
Daarnaast weet ik dat er veel toevoegingen bestaan waar ik de naam niet van weet en dus ook niet weet waat ze doen en in hoeverre ze oplossen. Zou dit ook bij biologische wijnen zo zijn?
Leuk om te weten is dat er bij de productie van wisky geen houten vaten wordt gebruikt maar rvs kantel installaties waar vele liters in gaan. Daarin doet men voor de smaak het hout waarvan men voor de (eiken?) houten vaten maakte.