Waarom zitten er steeds kleine steentjes (bijna zand) in rode Fruitdruif?

En wat zijn dat voor steentjes?
Opgezogen met de oogstmachine...???

Toegevoegd na 46 minuten:
'T zijn in elk geval geen zaadjes. Ze zijn écht 'kei'hard.

Toegevoegd na 13 uur:
Zijn 't misschien keiharde kristallen? Maar wat voor kristallen dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik denk dat het wijnsteenzuurkristallen zijn... wiki: Wijnsteenzuur komt deels vrij of deels in gebonden toestand van nature voor in vele vruchten, zoals in druiven en pompelmoezen. Zouten ervan kunnen soms kristalliseren in druivensap.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wijnsteenzuur

lijken me aardbei zaadjes

kan het geen zand uit de woestijn zijn door een hevige woestijn wind? ik weet niet doe maar een gok!

Bij de productie van wijn kan het zo zijn dat deze gekneusd wordt en de houten delen ook onder druk komen te staan . In dat geval komt er tanine vrij. Zou het zo kunnen zijn dat het resten van houten delen zijn zoalspitten en steeltjes? Daarnaast weet ik dat er veel toevoegingen bestaan waar ik de naam niet van weet en dus ook niet weet waat ze doen en in hoeverre ze oplossen. Zou dit ook bij biologische wijnen zo zijn? Leuk om te weten is dat er bij de productie van wisky geen houten vaten wordt gebruikt maar rvs kantel installaties waar vele liters in gaan. Daarin doet men voor de smaak het hout waarvan men voor de (eiken?) houten vaten maakte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100