tips voor een dieet?

ik wil afvallen, ik ben nu al wel 7,5 kilo afgevallen maar ik blijf nu hangen op de 55,... ik kom er niet onder, en ik wil 52 wegen ( voor mijn lengte gezond!) heel veel diëten passen niet bij mij aangezien ik vegetarier ben en ook heel veel niet lust heel veel groenten niet en grapefruit, sinaasappel, tomaat ook niet (cherry wel!)

groenten die ik lekker vind zijn bijv: bloemkool, spinazie, worteltjes, en boontjes, broccoli vind ik echt te smerig :P

hoop dat iemand kan helpen want hoe ik het nu doe is niet echt gezond =( en ik wil graag voor 24 aug ( mn b day) 54 wegen want dan krijg ik een tattoo!

gr Demi

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dieetvragen; afvalvragen, lijnen-vragen.
Allemaal al zo vaak gesteld.
Amadea
12 jaar geleden
En dat niet lusten van ik weet niet hoeveel dingen. Wat ben ik blij dat wij gewoon álles hebben leren eten.... Hoe meent de vraagsteller trouwens te weten dat het goed voor zijn lengte zou zijn om maar 52 kilo te wegen? Is dat echt in een officiële tabel gezien?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het niet lusten van dingen: het kan soms enorm veel helpen om dingen anders te bereiden. Zo dacht ik tot een paar jaar geleden dat ik paprika echt niet lust, en aubergine niet, veel fruit niet. Tot ik ging experimenteren en erachter kwam dat ik gebakken paprika niet lust maar rauwe paprika wél, dat ik aubergine niet lust als het zo'n dikke plak is, maar wél als het fijngemalen door gekruide tomatensaus gemengd is, dat ik die fruitsoorten los nog steeds vreselijk vind, maar geblenderd met lekkerdere fruitsoorten het wél lust. En zo heb ik nog een heleboel voorbeelden ;) Gebakken, gekookt, gestoomd en rauw smaken soms heel erg verschillend. Ook lang of kort koken kan veel verschil maken (als je gewend bent aan vieze tot prut gekookte broccoli bijvoorbeeld, misschien lust je al dente gekookte broccoli wel). En een klein stuk van een bepaalde groente pureren en door een grote berg andere groente of saus heen mengen, kan maken dat je niet eens merkt dat die ene groente erin zit, terwijl je er toch weer wat van binnenkrijgt.
Amadea
12 jaar geleden
Wauw Fynnya, dat is toch een perfect antwoord! Op deze manier kunnen we er helaas geen plussen voor geven....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dankje Amadea :)
Ik ging alleen in op een detail, niet echt op de vraag zelf, dus niet echt goed als antwoord denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind een beloning voor een dieet meer dan ziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op wie reageer je Hippo en wat bedoel je precies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fynnya: op de vraagsteller: "en ik wil graag voor 24 aug ( mn b day) 54 wegen want dan krijg ik een tattoo!"

Het beste antwoord

Ontbijten is erg belangrijk. Een goude tip: een glas water drinken als je net wakker bent. Niet te laat ontbijten, max een uur nadat je wakker bent. Regelmatig eten. Doe citroen in alles wat je drinkt, citroen breekt vet af. Max 2 keer per week snoepen. Veel bewegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Eet 5-6 keer op een dag een kleine maaltijd.
Veel (volkoren) granen, groente, eiwitten en wat fruit (niet te veel wegens suikers).
Ik weet niet wat je sportschema is, maar meer bewegen kan vaak helpen.
Kijk eens op sites als FitVillains en Bodyrock voor goeie tips en oefeningen die je thuis kunt doen.

Maar het belangrijkste is: wees gelukkig met je lichaam. Je hebt al een super prestatie geleverd doo af te vallen, bravo!
Kijk eens in de spiegel en wees gelukkig met jezelf. Je bent meer dan een getalletje op de weegschaal.

Gooi je weegschaal weg, die heb je niet nodig. Door in de spiegel te kijken en te letten op hoe je broeken passen geeft een veel beter beeld hoe het met je figuur staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Blijf in elk geval genoeg eten, de meeste 'diëten' zijn gewoon jezelf uithongeren..

Gebruik ook eens de zoekfunctie van deze site, er zijn al veel van dergelijke vragen gesteld.
12 jaar geleden
Eet overdag alleen droog brood, als je dat niet lust, laat dan in ieder geval de boter achterwege. Je avondeten met zo weinig mogelijk vet bereiden, doe een klein scheutje olie in de pan en wrijf dit uit met een stukje keukenrol.
Eet maximaal 50 gram rijst, pasta of aardappels per dag.
Eet vooral groenten, door deze te pureren met de staafmixer kun je heerlijke sauzen bereiden. Drink alleen water en thee.
Mocht je toch een tijdje niets afvallen, eet dan een paar dagen wel vet en suiker, dat zet je oven weer aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Dat hou je toch niet vol, alleen droog brood?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook onnodig, er bestaat genoeg gezond beleg. En ook niet echt gezond, je hebt veel meer andere soorten voedsel nodig dan alleen brood, en als je die allemaal 's avonds moet eten, krijg je een enorme maaltijd 's avonds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
crea: jouw hele 'dieet' is superongezond.
Aangezien de vraag blijft staan is hier het antwoord:

Tips voor dieten vind je in de dietenlijst,
daar staan zowat alle dieten in.

http://www.dietenlijst.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diëten zijn niet gezond en het resultaat is vaak niet blijvend. Jij bent zo te horen op zoek naar een crashdieet. Een dieet waarbij je snel afvalt in korte tijd. Dit is heel ongezond en zodra je weer normaal begint te eten komt je gewicht weer terug. Mijn tip: Sla nooit je ontbijt over: Iets van granen, zuivel en fruit. Lunch altijd en eet niets meer na 20:00. Beweeg genoeg en dan val je vanzelf af en blijf je op gewicht. Er bestaan geen wonder diëten en ze brengen vaak veel schade aan. Vooral op de lange termijn. Is een tattoo je dat wel waard?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar 1 'dieet' waar je echt iets mee opschiet en dat niet zorgt voor crash-effecten (waarbij je later weer aankomt en nog meer moeite moet doen het gewicht er af te krijgen): licht vetbeperkt eten, en meer bewegen.

Richtlijnen:
- zorg voor een stevig ontbijt, met volkoren brood
- tussendoor: een stuk fruit
- een redelijke lunch
- tussendoor weer een stuk fruit
- een gezonde maaltijd, dus veel groente, niet teveel vlees/vervanger, niet al te veel koolhydraten

Kies indien mogelijk voor magere varianten, en dan niet als in 'light', maar als in bijvoorbeeld rookvlees op brood ipv leverworst.
Sta jezelf toe af en toe iets te eten dat eigenlijk niet zo gezond is. Als jij goed eten makkelijker volhoudt als je op zaterdag een handje chips eet of een waterijsje: doen. Zeker als je het type bent dat ik vaak tegenkom: mensen die HET dieet hebben gevonden, vaak krankzinnige varianten met 500 kcal op een dag, en na een week zijn ze flink afgevallen, en na 2 weken vreten ze een bak B&J's, een pond kaas, drie zakken chips en dan hebben ze een paar weken afgezien voor helemaal niets en voelen ze zich nog lullig ook.
Gewoon nuchter nadenken, goed eten, flink bewegen, en dat het liefst vol blijven houden.
Zelfs als volhouden niet lukt: wat er langzaam afgaat, komt er langzaam weer aan. Bij een crashdieet val je snel af en kom je razendsnel weer aan, plus nog een flinke bonus.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedenk ook: je hebt je eigen natuurlijke gewicht. Dat kan best een paar kilo meer of minder zijn dan je zogenaamd "ideale" gewicht (want dat is een gemiddelde voor iedereen van jouw lengte).
Als je een tijd te dik bent geweest, kan het zijn dat je natuurlijke gewicht ook wat hoger ligt: stel je woog vroeger 70, maar je bent een tijd 100 kilo geweest, dan kan het best zijn dat afvallen tot 80 kilo het maximale is dat erin zit (vandaar ook dat die crashdiëten uiteindelijk vooral tot gewichtsTOEname leiden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het drinken van deze thee, ben je zomaar een paar kilo kwijt. http://www.desir.nl/thee/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pu-er De thee heeft het imago van vetverbrander (mogelijkerwijze door de invloed op de stofwisseling) en er wordt van beweerd dat het de cholesterolspiegel kan verlagen. Wetenschappelijk bewijs van deze werking bestaat echter niet. Pu-Er thee bevat net als andere theesoorten secundaire plantstoffen, echter in hogere concentraties dan bij andere groene theesoorten. Ook een extract in capsulevorm is op de markt verkrijgbaar.
[bewerken] Kritiek op slankmakende werking De Verbraucherzentrale Nordrhein-Westfalen neemt stelling tegen de claim dat Pu-Er thee als 'slankmaker' kan werken: "Bijzonder problematisch zijn de aanbevolen grote hoeveelheden die men moet drinken van 1,5 liter Pu-Erh thee per dag, omdat het cafeïnegehalte met dat van zwarte thee overeenkomt. (...) Onafhankelijk van de aanwezige stoffen van de thee zelf werden in de laatste jaren in talrijke tests te hoge concentraties DDT en overschrijdingen van bepaalde maxima van bestrijdingsmiddelen vastgesteld. Zeer zeker is deze thee geen slankmaker. (...) Thee-extracten in capsulevorm zijn een pseudoproduct." ↑ Bron: Verbraucherzentrale Nordrhein-Westfalen, ABC der Schlankmacher, 2004