Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is spek een jaar geleden zo duur geworden?

Een jaar geleden is spek in 1 keer een euro de kilo duurder geworden, volgens de slager export.
Wie kan mij vertellen naar welk land, en waarom is dat dan niet meer in verhouding tot andere vleesproducten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

al het vlees is duurder geworden en ja varkensvlees is door allerlei wetgevingen en ziektes nu eenmaal gevoelig het beroemde speklapje en bij gehorende smaak is ook anders als 10 jaar geleden tegenwoordig is er ook een flinterdunne en die smaakt naar niks
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dat verklaart nog niet het grote verschil in prijs tot bijvoorbeeld karbonade.
Toen ik zelf nog varkens mestte kreeg ik 3 gulden p kg gemiddelt gewicht als ik alleen spek wilde kostte dat 1 gulden per kg, dus een derde van de gemiddelde prijs.
Nu is het spek net zo duur als een karbonade, dat is toch raar. Overigens u hebt een mooie naam gekozen Stiefbeen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding