Waarom is spek een jaar geleden zo duur geworden?

Een jaar geleden is spek in 1 keer een euro de kilo duurder geworden, volgens de slager export.
Wie kan mij vertellen naar welk land, en waarom is dat dan niet meer in verhouding tot andere vleesproducten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (1)

al het vlees is duurder geworden en ja varkensvlees is door allerlei wetgevingen en ziektes nu eenmaal gevoelig het beroemde speklapje en bij gehorende smaak is ook anders als 10 jaar geleden tegenwoordig is er ook een flinterdunne en die smaakt naar niks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dat verklaart nog niet het grote verschil in prijs tot bijvoorbeeld karbonade.
Toen ik zelf nog varkens mestte kreeg ik 3 gulden p kg gemiddelt gewicht als ik alleen spek wilde kostte dat 1 gulden per kg, dus een derde van de gemiddelde prijs.
Nu is het spek net zo duur als een karbonade, dat is toch raar. Overigens u hebt een mooie naam gekozen Stiefbeen.