kan het eten van een kevertje kwaad (hij zat in mn spinazie)?

Oke, zojuist avondeten gemaakt, spinazie (ala creme van iglo), afijn, aantal happen genomen, niks mis mee, bij hap nummer zoveel trok iets glimends mijn aandacht... Zat er gewoon een kevertje in mn eten, of kevertje, het was iets kleiner dan een lieveheersbeestje (wel zelfde vorm) had een blauw glanzend schildje en kleine pootjes... Mijn eetlust was gelijk weg natuurlijk en heb de rest weggegooid. Nu vraag ik me af, als er nou meerdere ingezeten hebben en ik heb er 1 (of meerdere ugh) opgegeten, kan dat kwaad? Ik weet van vliegen dat ze bijvoorbeeld wormen kunnen overbrengen...

Toegevoegd na 55 seconden:
hij was overigens wel dood uiteraard.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

het kan niet echt kwaad, volgensmij zitten er zelfs eiwitten in die gezond zijn. het is natuurlijk niet echt een lekker gezicht maar het kan in ieder geval niet kwaad omdat je maag het uiteindelijk toch helemaal verteerd. dus wees gerust. en anders poep je het inderdaad wel weer uit! :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is natuurlijk een vies gezicht maar de meeste insecten in Nederland zijn niet giftig. Kevertjes willen zich nog wel eens op onhygienische plekken ophouden maar doordat de spinazie gekookt is hoef je je ook over evt. bacteriën geen zorgen te maken.

Mocht je de komende dagen toch ergens last van krijgen moet je natuurlijk even langs de huisarts gaan maar het is niet direct nodig om je maag leeg te laten pompen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je een kevertje hebben opgegeten, (of een ander diertje) je poept het vanzelf weer eruit. Dus geen stress.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog, insecten bevatten een hoge proteinen waarde dus je zal er zeker niet slechter van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele Indianen stammen in Zuid Amerika leven van insecten omdat ze voedzaam zijn. Het kan geen kwaad dus. Sterker nog, het kan wel eens veel voedzamer zijn dan het eten wat wij allemaal binnen krijgen.