Is kip (gekookt of iets gebakken) wel of niet goed voor een hond?

Mijn hond neemt steeds slechter voedsel tot zich, maar met kip lukt het momenteel heel goed. Ik vraag me alleen af kip wel zo goed is voor een hond.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik vergeet erbij te vermelden, dat mijn hond hartproblemen heeft en ziek is. Ze is 15 jaar oud en ze neemt haar medicijnen dus nu in met kip.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hond is ook slim! Die denkt: Als jij er een lekker stukje kip bijdoet neem ik dat pilletje wel in. Maar toch kan het volgens mij geen kwaad. Ik had eens een hond die een flinke darminfectie had. Die mocht wel kleine stukjes gekookte kip met wat rijst, en hield dat ook vrij goed binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt. Mijn hond is wel ziek, maar ook erg slim. Bedankt voor je reactie.

Het beste antwoord

Ik zou koken doen, gebakken word te vet en te zout (als je dat erbij gooit)
Rijst kan ook helpen, net zoals sperziebonen en doperwten.

Toegevoegd na 17 seconden:
Met helpen bedoel ik dat ze weer eet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat begreep ik goed. Dankjewel voor de reactie.

Andere antwoorden (3)

Gebakken kip is niet erg, rauwe kip wel ivm bacteriën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook in een beetje olijfolie gebakken?
Ja, het is prima voedsel, maar je moet de kip wel koken. De bacteriën die in rauwe kip kunnen zitten, kunnen niet alleen kwaad voor mensen, maar ook voor honden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kip kan niet heel veel kwaad, mits niet gekruid en bij voorkeur gekookt. Ik geef het mijn honden af en toe en kook gelijk wat rijst en groenten mee. Als ik in een goede bui ben gaat er ook een klein frummeltje van een kippenbouillonblokje bij.

Laat heb wel behoorlijk afkoelen, honden eten niet graag heet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens moet je wel proberen de oorzaak te achterhalen waarom de hond steeds minder eet. Is er een gezondheidsprobleem, of is ie misschien teveel verwend?
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft hartproblemen en eet steeds minder omdat ze ouder wordt. Ze is al 15 jaar. Ze moet haar medicijnen hebben, dus stop ik dat steeds ergens anders in, anders moet ik ze fijnmaken en met een pipet geven. DAT vindt ze helemaal niets.