Kun je onbeperkt karnemelk drinken?

Ik lus geen melk maar karnemelk vind ik heel lekker, ik drink het ook best veel..
Mijn vraag is dus eigenlijk, kun je onbeperkt karnemelk drinken of heeft het ook nadelen?
Wat zijn de voordelen van karnemelk drinken en klopt het dat karnemelk bloedzuiverend is en hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
45.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Té (veel) is nooit goed. :)

Het beste antwoord

Men wist vroeger al dat karnemelk gezond was want in arme gezinnen kregen de kinderen zowel als de ouderen regelmatig karnemelkse pap voorgeschoteld. ook wist men toen al dat karnemelk een bloedzuiverende werking had. Karnemelk reguleert met name de bacteriënhuishouding in de mond, maag en darmen. Daarnaast werkt het zuurgehalte van de karnemelk op de goede werking van de bloedvaten en de organen. Bovendien is het goed voor de huid. Ik weet nog goed hoe ik vaak verbrandde als kind (ik woon nl. aan zee) omdat ik een lichte huid heb. Een welbeproeft en altijd toegepast middel was dan deppen met karnemelk op de verbrande huiddelen. Het verkoelde en verzorgde de huid.

Dit geldt uiteraard alleen voor de ongesuikerde karnemelk.
Gesuikerde karnemelk heeft weer meer calorieën. De suiker is ook weer niet gezond voor het gebit,
Echt onbeperkt kan je eigenlijk niets drinken want zelfs water kan schadelijk zijn als je het echt onbeperkt zou drinken. Per dag heb je 1½ l. vloeistof nodig om de urine op peil te houden en de nieren te zuiveren. Ik zou dit niet alleen met karnemelk doen maar ook water of thee nemen.
Houd het op 2-3 grote glazen, dan blijf je gezond bezig en met gevarieerd eten, niet te veel vet en weinig suikers en zout, blijft niet alleen je gewicht maar ook je hele lichaamshuishouding op peil.

Toegevoegd na 11 uur:
De belangrijke stof in zuivel in het algemeen is calcium en de aanbevolen hoeveelheid daarvan die je nodig hebt,is dagelijks 900-1200 mg. Dit zijn 2-4 glazen melk (of yoghurt, karnemelk enz)en 1-2 sneetjes kaas. Calcium zorgt oa voor de binding van oxaalzuur in je darmen zodat het niet in de urine terechtkomt en vervormen kan tot nierstenen. Dit zijn feitelijk oxalaatstenen. Wie te weinig calcium inneemt verhoogt ook het risico op botontkalking.
Dit leidt tot wervelinzakking, heup-en polsbreuken. Het bot wordt brozer. De maximaal toegestane hoeveelheid calcium per dag is ruim het dubbele van de aanbeveling,nl
2500 mg.Ga in elk geval hier niet boven zitten en bedenk dat er ook in voeding calcium kan zitten en je dit ook moet meerekenen.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nou 3 glazen per dag is wel voldoende. Karnemelk werkt idd bloedzuiverend:

http://www.watisgezond.net/karnemelk-gezond/

http://www.goeievraag.nl/vraag/karnemelk-lever.182812
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus omdat iemand hier eens zei dat karnemelk bloedzuiverend werkt zeg je dat het bloedzuiverend werkt? Heb je ook het antwoord van keesvi gelezen?
Nee. In karnemelk zit ongeveer net zo veel calorieën als in een sneetje brood, dus dan werk je aardig veel calorieën naar binnen. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel glazen karnemelk jij veel noemt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onbeperkt karnemelk zou ik niet drinken, 3 glazen per dag is genoeg.Als je met onbeperkt bedoelt elke dag jarenlang.. dat is prima.
Het bloedzuiverende is een fabeltje. Het lichaam en het bloed worden gezuiverd door de lever en nieren. Het bloed wordt op afvalstoffen en chemische stoffen gefilterd en deze stoffen worden uitgescheiden via de urine. Melkzuur uit karnemelk heeft daar geen invloed op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 glazen per dag is wel voldoende
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 glazen is meer dan genoeg, karnemelk is gezond maar ik zou niet meer dan 3 glazen per dag drinken