Kun je aardappelen die aan het uitlopen zijn, worteltjes krijgen nog consumeren? zie uitleg...

worteltjes eraf halen en gewoon koken?
of beter in de grond stoppen of weggooien?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

in de uitlopers zit een giftige stof "solanine" deze stof zit ook in de aardappelen die groen geworden zijn, deze zou ik dus niet meer opeten

Ik eet ze nog gewoon op hoor. Soms eet ik vaak pasta of rijst en vooral met warm weer, lopen mijn aardappels dan uit. Zolang ze nog stevig aanvoelen, niet verschrompeld zijn en geen groene plekken hebben, snijd ik de worteltjes en pitten eruit en eet ze gewoon op. We leven nog steeds en dat al jaren! :P

De uitlopers er af halen en gewoon koken. Maar bij het schillen wel goed diep pitten.

inderdaad. aardappels doe ontspruiten kun je nog gewoon eten. eerst wel goed schillen en wassen.

Je kunt de uitlopers er ruim afhalen en de aardappels nog opeten. Je kunt ze inderdaad ook planten, waarschijnlijk kun je dan over een paar maanden zelfgekweekte krieltjes eten ;-) (Lekker!)

Ik eet ze ook nog wel op, maar omdat de smaak dan toch wel wat achteruit is gegaan, niet meer als gekookte aardappelen. Ik kook ze even voor en snij ze dan in plakjes om te bakken. Of ik verwerk ze in stamppot.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100