Piment wordt ook wel Jamaicaanse peper genoemd. Het is geen peper maar de onrijpe bessen die van de pimentboom geplukt worden lijken op groene peperkorrels, de verse dan hè.

Toegevoegd na 18 minuten:
Het is bij de meesten bekend als All Spice en de smaak is als;1 theel. piment = ¼ theel.kaneel,¼ tl.nootmuskaat,¼ tl.kruidnagel en ¼ tl. peper. Het smaakt dus kruidig, pittig.
De onrijpe bessen worden geplukt en gedroogd. Ze zijn lang houdbaar, maar eenmaal vermalen tot poeder gaat de smaak snel achteruit. Let wel, de pimento is geen kruidenmengsel, maar de complexe smaak is enkel en alleen afkomstig van de (gedroogde) bessen. Ze zijn eerst groen en verkleuren dan naar donkerpaars. De rood/oranje vulling die je soms in olijven ziet dat is de piment pasta, die is dus gemaakt op basis van de piment.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerste hit op google..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piment
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Harissa oftewel pimentpasta is een soort combi tussen sambal en tomatenpuree. Het zijn gemalen pepers,tomaten en kruiden. Er zijn milde en pittige varianten.

Bij toko's en turkse winkels kun je het krijgen.

Toegevoegd na 30 seconden:
Volgens mij verkoopt AH het ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier een recept om het zelf te maken.
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/sambals/harissa-6130.html