Zit in bastonge varkensvet?

In speculaas zit varkensvet maar bastonge is bijna het zelfde als speculaas zit daar dan ook varkensvet in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In speculaas zit varkensvet? Wat voor een speculaas is dat dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo ik zit te lezen: Zit in bas-tonge varkensvet, tongen van bas? Bastogne heet de koek die je bedoelt :D
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Bastognekoeken zijn haram
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is haram?

Antwoorden (2)

Ingrediënten
Tarwebloem 45%, kandijsuiker 20%, plantaardig vet, suiker, kandijstroop, eieren, rijsmiddel: natriumwaterstofcarbonaat, glucose- fructosestroop, gekarameliseerde suiker, kaneel 0,2%, zout, aroma: vanille.

Niet dus

Toegevoegd na 10 minuten:
En mocht je je afvragen wat er dan wel in zit, en of er echt varksensvet in speculaas zit, zie bronnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. De ingrediënten van Bastognekoeken zijn: tarwebloem 45%, kandijsuiker 20%, plantaardig vet, suiker, kandijstroop, eieren, rijsmiddel: natriumwaterstofcarbonaat, glucose-fructosestroop, gekarameliseerde suiker, kaneel 0,2%, zout, aroma: vanille.

Plantaardig vet zit erin, dus niet dierlijk. Maar er zijn wel eieren in verwerkt, dus niet geschikt voor veganisten.

Toegevoegd na 56 minuten:
Overigens zit er ook in speculaasjes géén varkensvet. Hooguit misschien in goedkope gevulde speculaas. Maar in geen geval in de koeken. Wat wel: tarwebloem, suiker, plantaardige oliën en vetten, water, roomboter 5%, speculaaskruiden, sojameel, eidooier, rijsmiddelen (E341, E500, E503), zout, glucosestroop, glucose-fructosestroop, tarwezetmeel, citroen, aroma, voedingszuren (citroenzuur, natriumcitraat), vitamines (A, D3), emulgator (E471), gemodificeerd aardappelzetmeel.
Amadea