Je kunt het zien als het "wit" een beetje gelig is geworden. Je kunt het echter beter proeven; door de afbraak van eiwitten smaakt te lang bewaarde blauwschimmelkaas naar ammoniak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als er schimmel op zit :P
Haha, maar zonder gekheid lees deze vraag eens http://www.goeievraag.nl/vraag/schimmelkaas-bedorven.29
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de kat muizen laat lopen die er van gesnoept hebben is het bedorven. Als de kat deze muizen gewoon bejaagt kun je de kaas zonder gevaar consumeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schimmels worden al duizenden jaren gebruikt om voedsel te maken. Geen gewoon voedsel, maar speciale dingen, die mensen (soms!) erg lekker vinden.
Om schimmelkaas te maken worden schimmls gebruikt meestal Penicillium-soorten) gebruikt. Eigenlijk is kaas 'bedorven' melk. Door daarna de kaas door schimmels verder te laten 'bederven', krijgt je heel bijzondere smaken. Dit geldt ook voor de blauwschimmelkaas.

Of de blauwschimmelkaas bedorven is, kun je niet echt zien. Letten op de uiterste houdbaarheidsdatum is een indicatie tot wanneer je deze kaas `veilg´kunt eten. En anders kom je er een dag later wel achter!

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je de kaas niet lekker meer vindt smaken, kun je hem beter weg doen. Alleen is dit geen kwestie van zien, maar van proeven.