welke merken vallen allemaal onder coca cola?

ik las gister in de krant dat vitaminewater ook van cola is, dit had ik echt nooit verwacht.
maar wat zijn nou alle "paraplu"merken van coca cola?
wat valt er allemaal onder dat concern?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

Volgens mij een heleboel. In ieder geval Fanta, Aquarius en nog veel meer. Kijk maar bij de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zijn er erg veel. Vandaar in de bron even een lijstje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn vele merken die vallen onder 'The Coca Cola Company' (bijna 500 in 200 landen). Natuurlijk alle cola soorten met Coca of Coke erin, maar ook dranken als Fanta, Sprite, Minute Maid (vruchtensappen), Aquarius en Chaudfontaine (bronwater).

Via de link vind je alle merken (de link toont alleen de merken die beginnen met de letter 'a' maar je kunt door klikken naar het hele alfabet) die onder The Coca Cola Company vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn er écht veel, maar om toch enkele namen te noemen:

Aquarius, Beverly, Coca-Cola Black Cherry Vanilla, Dr Pepper, Earth and Sky, Fanta, Groovy, Hit, Ice Dew, Just Juice etc.

Handige bron met alles op alfabetische volgorde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekende merken cola zijn Coca-Cola, Pepsi Cola, River Cola en Virgin Cola. Andere opvallende merken zijn Jolt Cola, waar extra veel cafeïne in zit, Inca Kola, een belangrijk Zuid-Amerikaans merk dat sterk afwijkt van de traditionele cola, en Mecca-Cola, waarvan een deel van de opbrengst gaat naar hulpverlening aan Palestijnen. Ook in de Arabische wereld bestaan enkele specifiek Arabische cola's, met als gemeenschappelijk doel het boycotten van Amerika. Hieronder vallen bijvoorbeeld Zam Zam Cola en Parsi Cola..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is allemaal heel mooi, maar welke merken vallen er onder COCA COLA, was natuurlijk de vraag ;)
Onder de nederlandse vlag van Coca Cola vallen :

Aquarius
Burn
Capri-Sun
Chaudfontaine
Coca-Cola
Coca-Cola light
Coca-Cola Zero
Dr. Pepper
Fanta
Fernandes
Kinley
Minute Maid
Monster
Nestea
Schweppes
Sprite

Toegevoegd na 4 minuten:
Wereldwijd heeft Coca Cola bijna 400 merken.

Het merk Coca Cola kun je in meer dan 200 landen verkrijgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wereldwijd zijn er bijna 400 merken die door Coca Cola verkocht worden.

Alleen het merk Coca-Cola is in meer dan 200 landen verkrijgbaar.