Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er voor mij tips waarmee ik stokbrood kan beleggen ?

Ik wil vanavond iets simpels maken en heb gekozen voor balletjes in tomatensaus en belegde stokbroodjes
nou ben ik alleen nog op zoek naar tips v.w.b. het beleg.
Wie heeft er ideetjes ?
Ik wil het simpel houden maar wel uniek dus niet pindakaas ofzo en ook geen vis want dat vindt ik persoonlijk niet zo lekker.

Toegevoegd na 2 uur:
bedankt voor al jullie tips.
Er zaten veel lekkere dingen tussen
uiteindelijk heb ik de ene helft van het stokbrood bedekt met kaas en kruiden en de andere helft heb ik gebruikt om (bedankt Amc !) Croutons te maken voor bij de witte koolsalade die ik ook nog had.
bij de witte kool salade heb ik ook nog een takje rozemarijn gedaan.
Nu ga ik het toetje maken en dan afwassen!
Groetjes Madelief

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Maak crostini's van de stokbroodsneetjes door ze te bemeren met een mengsel van olijfolie en geperste knoflook. Snijd het stokbrood daarvoor in schuine plakken en zet ze besmeerd met het oliemengesel en bestrooid met zeezout even in een hete oven van 200 graden C.
In een kwartiertje zijn ze wel goudbruin. Je kunt ze dan warm, knapperig bij de tomatenballetjes eten en ze in de saus dopen of ze kunt ze erbij eten, belegd met een salsa of tapenade.
Voor een lekkere tapenade pureer je geroosterde paprika (uit een pot evtl) met olijven met piment, wat citroensap, paprikapoeder of cayennepeper en olijfolie.
Voor een lekkere tomatensalsa snijd je tomaten in kleine blokjes en meng dit met fijn gesnipperde ( lente)ui of rode ui, vers gemalen peper, zout, vers gehakte korianderblaadjes en olijfolie. je kunt er ook knoflook bij uitpersen. Op het eind kan je hier ook geraspte kaas over strooien.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Een lekker Frans kaasje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tomaat ,gebakken bacon en kaas
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komkommer met kruiden kaas en misschien sla.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of een stukje brie en een plakje hollandse kaas.
of kruidenkaas
pate
salade

keus genoeg
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Brie met bosbessen jam... Erg lekkere en (voor vele een rare) combinatie. Wel erg lekker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brie en camambert kun je perfect combineren met zoete jam. Is echt lekker!
Als je de stokbroodjes een beetje toast kun je er zo`n blikje Bonduelle ratatouille op doen. Erg lekker!

http://www.bonduelle.nl/recipe/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stokbrood overlangs doorsnijden. Beide helften besmeren met een laagje Pesto (uit een potje) besmeren. Daarna erop leggen: Plakje kaas en/of reepje paprika en/of ontbijtspek en/of tomaat en/of ham en/of anjovis en/of olijfje enzovoort. Net wat je in de koelkast of kelder hebt liggen.
Om het extra lekker te maken 10 minuutjes in de oven. En je keuken ruikt alsof je in en pizzeria bent.
Combineert super met de balletjes in tomatensaus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfgemaakte kruiden- of knoflookboter doet het altijd goed;
een plakje rookvlees of salami;
pittige filet americain.

En alle eerder genoemde suggestie doen me het water in de mond lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mozzarella met tomaat wat peper en zout en dan even in de oven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook gesneden stokbrood in de oven doen. Deze kan je beleggen met een plakje tomaat en kaas, ui oid. Smakelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chorizo of salami, gaat goed in combinatie met de balletjes in tomatensaus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding