Hoe komt het dat ik niet veel meer kan eten?

Met name savonds, vroeger was ik ook gek op avondeten. Maar ik krijg niets meer weg. Een paar happen en dat is het. Vandaag heb ik op : 1 mango ( 13:30) en vier glazen jus. ( over de hele dag) 2 glazen coolbest drank. 1 eetlepel gebakken aardappels, 1 hap doperwten. 2 hapjes vlees.

Ik ben me bewust dat dit echt te weinig is. Maar meer krijg ik niet meer weg de laatste welen. En honger heb ik ook niet.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben 1.73 lang en weeg 64 kilo, en ben 21 jaar en ik wil niet afvallen ik vind me zelf prima zo. Ik ben wel ziek geweest maar ik had er daarvoor al last van. Ik heb gewoon geen weerstand en ik denk dat ik daarom ziek geworden ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K
Kimath
12 jaar geleden
Ben je ziek geweest? Wat is je leeftijd, lengte en gewicht?
Kimath
12 jaar geleden
Probeer volkorenbrood of zo te eten, dat vult wat meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 1.73 lang en weeg 64 kilo, en ben 21 jaar en ik wil niet afvallen ik vind me zelf prima zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ja ik ben ziek geweest maar ik had er daarvoor al last van. Niet zo gek dat ik ziek ben geworden want ik heb totaal geen weerstand

Het beste antwoord

In het vruchtensap dat je drinkt zitten heel veel suikers. (Twee glazen per dag, elke dag, kan al voldoende zijn om je lijf richting metabool syndroom te sturen, stap 1 op weg naar diabetes type 2 - terwijl dat sap je niets oplevert wat je niet veel beter uit fruit zelf kunt halen).
Probeer eens uit wat er gebeurt als je die glazen vervangt door water of thee (zonder suiker, liefst kruidenthee).
Daarnaast wordt je spijsvertering "aangezet" door een goed ontbijt, dus 's ochtends eten is belangrijk.
Al eet je maar een beetje.
Probeer in elk geval 3 keer per dag op redelijk vaste tijden te eten, en anderhalve liter vocht te drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik wil je niet angst aanjagen, maar wil je soms slank worden? Veel mensen vinden zichzelf te dik, al zijn ze heel dun, en gaat hun eetlust weg. Probeer het door te slikken, dan ga je vanzelf meer eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal je eerlijk zeggen : ik weet het niet.
Ik weet wel wat je moet doen: naar de dokter!
Dit is wel heel apart en je moet hulp krijgen.
Of er is iets mis met je lichaam of met je innerlijk.
Zoek hulp. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen trek in eten hebben kan zowel een lichamelijke als een psychische oorzaak hebben. Het kan ermee te maken hebben dat je ziek bent geweest.
Laat je onderzoeken door je huisarts.
Bij je voeding kan je misschien voorlopig tussendoor een drinkmaaltijd bij nemen bvb Modifast. Dan krijg je toch een hoeveelheid vitamines en mineralen binnen.