ik wil gezond eten maar hoe??

Ik wil afvallen maar lukt niet door all dat lekkere snoep wat ik wil is gewoon gezond eten maar het lukt niet door all dat lekkere snoep tips om minder te snoeppen en meer gevond te eten ??

Toegevoegd na 7 minuten:
trouwens ik ben bijna 14 en woon nog bij mij ouders
ik zou willen dat ze geen snoep meer kochten maar ik ben niet de enige thuis ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Geen snoep meer kopen en in plaats daarvan fruit en groente om op te knabbelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 voor Kimaths reactie, die wat mij betreft ook best een antwoord had mogen zijn.

Antwoorden (5)

Vraag je ouders of zo snoep zonder. Calorieen kopen en probeer meer groenten te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het idd moeilijk om af te vallen.
Je kan opschrijven wat je eet, vaak schrik je ervan en is je drang groter om af te vallen.

Onthoud dat je in de groei bent dus sla geen ontbijt, lunch of avondeten over.

Vraag je ouders om je in de gaten te houden. Even je tas te controleren als je thuis komt van de stad (want dan heb je vaak iets mee, athans ik wel :)) en laat ze je verbieden iets uit de snoepkast te nemen. of anders stel de kinderachtige regel in dat je het alleen mag als je het vraagt aan je ouders. en zei voor je beslissen.

Ik hoop dat het je lukt. Vaak is het makkelijker als je omgeving het weet, kunnen ze er rekening mee houden.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige dat je kunt doen, is regels voor jezelf opstellen, en vooral : je daaraan houden!!!

Dus : wel 'een' snoepje, maar geen handenvol, en niet tussen de bedrijven door, maar stil gaan zitten en met je ogen dicht er héél intens van genieten.
En dan denken :

en de rest smaakt nét zo....
en : one second on the lips, one year on the hips....

Troost je ook met de gedachte, dat als je zo jong bent als jij, dat afvallen best snel gaat. Neem vooral een hele berg groenten bij je avondeten, en eet veel fruit en 'konijnenvoer' voor de lekkere trek op school : winterwortels, bleekselderij, kerstomaatjes. Wat ik ook héél lekker vind is een mengsel van meloen en aardbeien om mee te nemen - op de één of andere manier vullen de smaken elkaar heel erg lekker aan.

Dat klinkt nu niet echt van '' yummie", maar gek genoeg wén je eraan : je smaak gaat veranderen als je het niet meer overload met superzoete dingen als Mars of heel erg zoute chips. Vóór je een glas fris mag, 'moet' je eerst een glas water drinken van jezelf, zodat je niet een glas cola in één teug naar binnen giet omdat je zo'n dorst hebt.
.
Het zijn kleine dingen, maar als je het op een week zou zien, de berg en de plas die je dan uitspaart, dan denk ik, dat je héél tevreden bent, en dat je lievelingsspijkerbroek met 2 weken weer helemaal lekker zit....

Suc7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enkele tips van mij:

- Neem wat meer brood, aardappelen, rijst, macaroni, fruit en groenten, zodat je ook minder trek hebt in . snoepjes, koekjes etc.
- Zoek op een dag afleiding. Ga lekker veel naar buiten of naar vrienden, zodat je ook niet hoeft te denken aan eten (snoepen).
- Kies voor gezonde tussendoortjes. Een stuk fruit kan ook hartstikke lekker zijn en een tussendoortje wat een beetje lijkt op chips, maar veel gezonder is: Noten. Ze bevatten wel veel calorieën, dus ook weer niet te veel.
- Vraag je ouders in de ochtend al wat jullie vanavond eten, zodat je er in de loop van de dag al rekening mee kan houden. Eet je gebakken aardappelen, neem dat wat minder in de loop vn de dag.
- Vermijd frisdranken en vruchtensappen. Light frisdranken mogen wel, light vruchtensappen bevatten vaak nog steeds onnodige calorieën. Neem wel zuivel voor je dagelijks hoeveelheid calcium.
- Vermijd de sauzen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Sucses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel water drinken werkt altijd, dat doe ik ook altijd, en in 2 maanden ben ik wel 4 kilo afgevallen; met mijn normale eetpatroon maar dan ook extra veel water erbij.