Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hoog worden kerstomaten planten in een pot en hoe lang duurt het voor er tomaatjes aan komen ?

De potten staan buiten in de volle zon ( in Spanje )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik heb hier op het balkon op het zuiden sinds 4 weken 2 kerstomaatplanten staan, eentje is 50 cm hoog, de andere 65. In de kleinste zitten inmiddels 5 minitomaatjes van zo'n 2 cm doorsnee en een tweede tros bloemetjes, de grotere heeft alleen nog bloemetjes, dus heel lang zou het bij jou ook niet meer moeten duren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik plantte mijn tomaatjes op 11/5. Ze zijn uitgekomen op 19/5. De eerste bloempjes lieten zich zien op 28/6. Heb de indruk dat de stampertjes nu beginnen dik te worden.
Duurt wel lang vind ik.
Alvast bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (2)

Ik heb momenteel kerstomaten in een pot staan - in de hoop dat deze minder groot zou worden - maar hij is inmiddels 1,5 meter hoog en nog niet uitgegroeid.
Wanneer er tomaten aan komen.. Bedoel je vanaf het moment van zaaien? Als er eenmaal bloem in zit, begint de vrucht binnen een paar dagen, maar duurt het nog een paar weken voordat deze rijp is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb deze ook ongeveer 1.5 meter hoog. Meestal laat ik er 5 trossen aan komen en haal dan de top eruit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een mooie oogst!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing