geen eetlust meer hoe komt het?

ik heb al een lange tijd geen eetlust meer en weet niet precies hoe het komt..
Ik ben al wel een langere tijd depressief en ik slik slaappillen maar ik weet of het daar door komt??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

als ik kijk naar je andere vraag "hoe stop ik met in mezelf snijden" , en je reactie dat je het slaapmiddel niet voorgeschreven hebt gekregen van een arts, maar uit het nachtkastje van je zusje...........dan maak ik me heel erg zorgen over je!
Weten je ouders van je problemen, of zijn er anderen mensen die weten dat je zo depressief bent? Ben je 15 jaar oud? ( omdat 15 achter je nickname staat ) Bel eens met de kindertelefoon, praat met een mentor of decaan, of maak zelf een afspraak met de huisarts. Alsjeblieft, vraag hulp op tijd, zodat je weer de mooie en zonnige kanten van het leven kan gaan zien, het leven en ook JIJ bent echt absoluut de moeite waard!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(14) mijn ouders weten er niets van af en ik vertel het ze liever ook niet, het liefste praat ik er ook niet over met een dokter of iemand wat ik zie het niet als groot probleem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve momo, als je stiekem slaapmedicatie van je zusje neemt en je in jezelf snijdt dan is het wel degelijk een probleem
Praat er alsjeblieft over! Of schrijf ze anders een brief. Alleen al door te praten over dingen zal je je beter gaan voelen.

Andere antwoorden (4)

wat vervelend!!herken het ook..door de depressie heb je eigenlijk gewoon nergens zin in dus ook niet in eten. je hebt continu spanning en je kent het vast wel door verliefdheid kan je niet eten of je hebt een sport wedstrijd je bent znuwachtig je kan niet eten of toetsen..ga zo maar door bij een depressie ben je eigenlijk continu in spanning en soms zo erg of een tijdje zo erg dat je dus geen trek hebt in eten..

Je kan het best hulp zoeken als je dat nog niet hebt. En dan praten over je gedachtes en gevoel of medicijnen slikken. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen eetlust hebben kan één van de symptomen zijn van een depressie. Dus het kan daardoor komen.
Praat er over met de arts die je de slaappillen voorschrijft. Missschien heb je nog een bijkomende behandeling en therapie nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn slaapmiddel is niet voorgeschreven door een arts, ik heb ze gevonden in een kastje van mijn zus en neem vaak een 'overdosis' als ik niet lekker in mijn vel zit met de hoop dat ik niet meer wakker word laat ik maar zeggen.
maar het middel wat ik gebruik is niet dodelijk denk ik, 'melatonine'?
Het schijnt dat n tekort aan vitamine B12 ook invloed op je eetlust heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Depressieve mensen hebben vaak tekorten. Voornamelijk omega 3 en vitamine D komt hierbij voor. Je hebt van Marinepa zo'n goede combinatie waar ik al heel positieve dingen van heb gehoord. Als je je depressie onder controle hebt, zal je eetlust vanzelf terugkomen.
Maar ga hier in ieder geval met iemand over praten. Liefst een dokter.