zijn kiwi's gezond?

dit omdat het na het eten van een kiwi altijd het idee heb dat ik wondjes in mijn mond heb (die er niet zijn) je hele mond trekt samen van zo een ding. dus hoe gezond zijn ze .. EN hoeveel mag je er dagelijks hebben. ik ben namelijk kiwi verslaafd in deze zwangerschap.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kiwi's zijn harstikke gezond. De wondjes zouden kunnen komen door de zuren die er in de kiwi zitten. Deze zouden extra sterk kunnen zijn bij kiwi's die niet voldoende gerijpt zijn. Probeer volgende keer geen keiharde kiwi, maar een wat zachtere.

M'n vrouwtje had ook verschillende klachten. Glaasje Cola!. en hop. weg de klachten. Ofwel... Kiewietje, en dan een colaatje. En nu 2 schatten van kiddies... veel suc6 met je zwangerschap !...

Ik heb eens een stuk kiwi op een houten tafel laten liggen. Na een nacht had dat zich 1 cm diep in het hout gevreten. Ik dacht toen wel...dat kan toch niet echt gezond zijn. Wel lekker.

een van de gezondste fruitsoorten zoals ik gehoord heb. grote bron van vitamine c samen met de citrusvruchten.

Mijn dochter heeft hier ook last van na het eten van groene kiwi's, maar niet bij gele kiwi's. Deze zijn iets milder van smaak.

Ben je toevallig allergisch voor latex? "Bekend is dat mensen met een latexallergie ook overgevoelig zijn voor tropische vruchten als bananen, avocado en kiwi. Dit ontstaat door de aanwezigheid van gemeenschappelijke eiwitten die overgevoeligheid veroorzaken." Zie http://www.arboportaal.nl/beroepsziekten/huid/latex-allergie

Mijn kleindochter van 1 is gek op kiwi's maar heeft na het eten ervan altijd last van wondjes in haar mond. Ze is allergies voor noten en citrusvruchten, maar kiwi's zouden geen bezwaar zijn, toch reageert ze daarop. Verder kun je volgens mij niet teveel kiwi's eten, tenzij er er buikpijn van zou krijgen, ze zijn zeer gezond en vol met vitamine C.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100