hoe kan ik ziek worden door 10 frietjes ???

hoi mensen
ik was op een feetjes
ik normaal eet ik om 6 uur of zo iets
maar nu was ik op een feestje
en ik had vreselijke honger
en aten we past om 8uur of iets later
toen heb ik volgens mij maar een frietjes op
en ik werd echt heel misselijk
hoe kan dat want ik had echt heel veel honger
:(

Toegevoegd na 4 minuten:
haha het kan niet dood de friet of
de frituur suas zijn
want anders waren er veel meer mensen ziek geweest

Toegevoegd na 6 minuten:
jammer genoeg was ik de hele avond
toen ziek + de ochtend
dus ik vond het allemaal maar raar !!!

Toegevoegd na 1 dag:
hoi mensen
even dat jullie het weten
ik drink geen alcohol:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Ik denk niet dat het aan de frietjes lag, maar meer aan het feit dat je zo laat at; dan ga je over je grens heen.
Dit heb ik zelf ook; na te lang wachten met eten en erge honger krijg ik maagkramp, word misselijk, duizelig, etcetera. het maakt niet uit wat ik daarna eet, of het licht of zwaar voedsel is of enkel een banaan o.i.d., de misselijkheid komt altijd.
Heb dan ook niet zo'n trek meer, en jij ook niet zo te lezen, als je maar een stuk of 10 frietjes op hebt :)
Volgende keer misschien proberen eerder iets te eten ergens vandaan te halen (voor zover dat lukt op een feestje natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi zo
was al bang dat er iets raar met me aan de hand was

Andere antwoorden (8)

Misschien was de fritessaus bedorven? Misschien werd je door een andere oorzaak misselijk. Je kunt overigens ook misselijk worden van een hongergevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet goed gaar gefrituurd, te koud?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar word een normaal gezond mens niet ziek van, toch?
Het is zo dat als je heel erg trek hebt, je vaak een beetje misselijk wordt als je gaat eten. En vooral friet, dat heel vet is, werkt dan net even niet goed voor jouw maag op dat moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eet niet teveel vet/suiker maar eet af en toe een appel, anders wordt je kaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar slaat dat nou weer op...
Kimath
12 jaar geleden
Word je echt niet kaal van, -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou zo maar kunnen. Ik eet/ lust geen appels en ben kaal.
Goed onderbouwd.-!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar haal je deze "wijsheid" vandaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gen antwoord op de vraag en een onzinredenering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus door jouw 'dieet' te volgen zou je de complete Wilkinson en Gilette-group weg kunnen 'scheren' omdat scheermesjes dan overbodig zouden zijn? Gewoonweg door geen appels te eten en soms chocoladetaart (vet en suikers) te eten?
Dat zou fijn zijn!
Meestal eet je frietjes met je vingers, met meerdere mensen vaak uit dezelfde schaal.
Als iemand in het gezelschap zijn handen na toiletbezoek niet gewassen heeft, of na wassen de vieze deurkruk gebruikt heeft dan kunnen er darmbacteriën (Ecoli, etc.) meegelift zijn.
Niet iedereen hoeft daar ziek van te worden, jij kunt gewoon pech gehad hebben.
Het is de reden om op feestjes ook voorzichtig om te springen met schaaltjes pinda's en andere zoutjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou.. als jij uit een bak frietjes eet, pak jij ze dan eerst allemaal vast voor je ze eet? Je pakt toch gewoon die wat je gaat eten?
misschien heb je te snel gegeten, als je eerst heel erg honger hebt en daarna snel iets eet kan je misselijk worden. of misschien ben je allergisch voor iets dat in die saus of in de frites zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien lag het niet aan de frietjes maar aan iets wat je erbij gedronken had wat bedorven was ( of misschien alcoholisch? ).
Of misschien lag het ook daar niet aan maar zou je zowiezo ziek zijn geworden die avond omdat je wat onder de leden had of eerder op de dag iets gegeten had wat niet goed meer was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik al wat alcohol op heb mag ik niks eten of ik wordt ziek..ene keer kan het wel goed vallen..mja..ik neem de gok niet. Had je gedronken?

Wat de rest zegt..je had honger, lege maag, vette friet..tja..;) Niks om je echt druk om te maken zou ik zeggen