Bestaat dat wel: Water fijnproevers?

Iedereen weet dat er wijn proevers zijn, mensen die echt de minimaalste smaakverschillen proeven, ruiken, voelen en ga zo maar door, maar, is dit ook zo bij water? (Meeste zeggen namelijk dat water altijd maar hetzelfde smaak, maar de water bij de Aldi (koolzuurvrij lus ik alleen maar), smaak echt wel degelijk anders dan Spa Blauw (wat trouwens door de dop totaal niet te zuipen is). Bestaan er ook echt mensen die er werk van maken om water te proeven, net zoals wijn proevers doen? (Excuses als de ABN echt te erg is)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja waterproevers bestaan ook. Er is wel degelijk verschil in smaak van water. Verschillende mineraalwaters hebben ook andere smaken. Dat geldt ook voor kraanwater. Iedere regio heeft zo zijn eigen smaak.

De smaak van water wordt o.a. bepaald door de mineralen in het water en hoe het water is gefilterd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, er bestaan zelfs waterproef-workshops:

Workshop Waterproeverij Amsterdam
Workshop Waterproeverij AmsterdamEen proeverij die nu eens niet gepaard gaat met alcohol maar die wel een waterval aan woorden oplevert. Want waar staat er tegenwoordig geen fles water op de dinertafel? Eerste lesje: wist u dat bronwater niet bij de bron wordt gebotteld en juist mineraalwater wel.. ! En dan zijn we nog maar net begonnen!!

Na het proeven van de waters is het tijd om de kennis te testen van de workshoppers. “Hebben zij wel goed opgelet?” Een korte kennisquiz die afhankelijk van de groepsgrootte individueel danwel in groepsverband zal worden gedaan.
Vragen als: Wat bepaalt de smaak van water? Wat is water precies? Wat is het puurste water dat bestaat/wat u geproefd heeft?

De winnaar/ het winnende team ontvangt een waterige prijs (allerlei lekkere waters, mooie flessen etc.)

Inclusief:
- Waterproeverij
- Waterspecialisten
- Design bar
- Diverse soorten water