Hoe kook je pasta met alleen een skottelbraai een pannetje?

Aankomende zomer ga ik camperen en hoor van veel mensen dat koken met een skottelbraai ideaal is voor op de camping. Nu snap ik alleen niet hoe je water aan de kook krijgt in een pan, het lijkt mij dat je met een skottelbraai alleen kan bakken/wokken/braden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
14.1K

Het beste antwoord

Je kunt die wok er toch vanaf halen dacht ik. Dan kun je vervolgens je pannetje met water erop zetten. Als je pasta klaar is zet je die wok er weer terug op en maak je daarin de rode saus en gooi op het laatst de pasta erdoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou gewoon water in het ding kunnen gooien en pasta koken. Handig is anders en volgens mij kost het ook meer gas dan in een pannetje. Verder kun je natuurlijk ook roerbakmie of rijst of zoiets nemen, die gooi je gewoon bij de rest en is al voorgekookt.

Maarrrr, als je je scharrel ook een lekker gekookt eitje wilt kunnen aanbieden de volgende ochtend, dan zou ik gewoon een klein extra pannetje meenemen :)

Toegevoegd op 25-05-2009 12:02:06
Oh ja, je hebt zo'n pannenhouder voor de skottelbraai, daar kun je gewoon je pannetje opzetten, maar het zou best kunnen dat dat een accesoire is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de skottelbraai heb je een pannenhouder, dus kun je daar je pasta in koken. Nu neem ik op vakantie altijd 1 pitje mee en gebruik dan voor het koken van pasta en rijst de zog. hooikisttechniek. Dan breng ik eerst de pasta of rijst aan de kook, haal de pan van het vuur (niet afgieten) en wikkel de pan in een oude doek en eventueel slaapzak. Als je het zorgvuldig doet, dan knoei je niet. De pasta of rijst wordt zo gaar en het geeft jou de gelegenheid de saus te maken op je skottelbraai. Geen extra pitje nodig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pasta kan je niet in een skottelbraai koken.
Alleen in een pan met een verhouding van 1 deel pasta en 10 delen water. Dus een goede warmtebron is belangrij.
Bronnen: