Als je een normale maaltijd eet en je hebt dan meteen daarna echt behoefte aan zoetigheid kan het dan zijn dat je toch voedingsstoffen tekort komt?

En dat dan bijna echt elke dag dus.

(Ik hou me zo goed mogelijk aan een lijst van de diëtiste omdat ik aan moet komen,maar ik vraag het liever niet aan haar om gezeur te voorkomen)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je bent aan het herstellen van een eetstoornis, dan kan het een soort refeeding proces zijn. Je lichaam heeft dan veel meer kcal nodig dan je zou denken, om alles in je lichaam te herstellen, zoals spieren en organen. Het schema dat je hebt gekregen van je dietiste houd er echt wel rekening mee dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Het is er vooral op gebouwd zodat je rustig aan weer opbouwt, dat is beter voor je lichaam. En je kunt prima aangeven dat je nog extra honger hebt na die tijd, misschien moet er dan wat aangepast worden.

Dat lijkt mij overduidelijk. Behoefte aan zoetigheid betekent dat je bloedsuikerspiegel een te laag niveau heeft. Je kunt het beste meerdere keren per dag wat gezonds gaan eten. Neem een banaan of een appel, of een schaaltje yoghurt of kwark, of een boterham met pindakaas, et cetera, op het moment dat je die zin in iets zoets krijgt. Dan snijdt het mes aan twee kanten: jij eet meer, en je krijgt gezondere voeding binnen.

Nee hoor, dit zegt niks over voedingsstof tekorten, maar zegt wel wat over je lijf en wat je eet. Mensen die een koolhydraatrijke maaltijd eten, hebben vlak na de maaltijd ook veel meer zin in zoet dan mensen die dit beperkt eten en bijv meer eiwitten in de maaltijd hebben. Bij sommigen is het ook puur gewenning omdat ze dit dagelijks al doen. En overleg het gewoon eens met de dietiste, miss heeft ze hier wel goede tips voor of kan ze een verandering in je eetlijst maken.

Bronnen:
http://www.wegmetdeweegschaal.nl/isabelle/...

Behoefte aan zoetigheid na een gewone maaltijd is heel normaal. Daarom eten wij / veel mensen toch / een toetje. En dat dan bijna elke dag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100