Zodat er geen haren in het eten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende functies en taken in de keuken, de chefkok is de baas over het runnen van de keuken, die moet altijd herkenbaar zijn. De één snijdt het vlees, de ander kokerelt groente. Dit moet allemaal in goede orde lopen, en de chefkok dient te letten of alles goed gaat, zodat iedereen daar niet de baas gaat spelen.

Toegevoegd na 1 uur:
De reden is dat je de kok dan zo herkent, er zijn verschillende mutsen voor koks in hoogte, de chefkok draagt de hoogste muts. Met hygiene heeft het niet zo veel te maken, daar zijn haarnetjes voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles moet ik ook uitleggen, vindt het zo vervelend.
Een koksmuts is een meestal witte muts van een kok. Het doel van de koksmuts is het bevorderen van de hygiëne in de keuken. Met een koksmuts wordt voorkomen dat er zweet of haar in het voedsel komt.

De Franse kok Marie-Antoine Carême (1784 - 1833), die voor de deelnemers van het Congres van Wenen kookte, geldt als de uitvinder van de stijve koksmuts. Hij monteerde aan de binnenzijde van de koksmuts een stijve papierring waardoor deze beter rechtop bleef staan.