Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een haarnet verplicht in de keuken?

de keuken waar ik werk, geen professionele keuken ofzo, moet iedereen verplicht een haarnet op, zowel jongens als meisjes,, maar ik zie heelvaak dat in bijv. dure restaurants, of in TV programmas van Gordon ramsay e.d. dat daar geen haarnet wordt gedragen in de keuken! maar dat is toch enorm onhygiënisch? En wat nou als ik in NL een vaste baan zoek in een wat meer professionele keuken en men draagt daar geen haarnet? Kan ik daar dan bezwaar op maken en ontslagen worden omdat ik zonder haarnet werken erg smerig vind?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de bron heb ik de hygienecode voor de horeca gezet. op pagina 35 staat:
3. Steek bij de bereiding (lange) haren op of draag een haarnetje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je vroeg of je bezwaar kan maken, ja tuurlijk kun je het aangeven dat je het niet hygienisch. Het is aan het bedrijf of ze er iets mee doen.

En of ze je kunnen ontslaan als jij het wel doet: nee, tuurlijk niet. Je bent daar vrij in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik werk in een keuken en daar worden geen haarnetten gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar net welke eisen de baas stelt.
Dat je ontslagen wordt lijkt me niet maar je zult er wel aan moeten wennen dat ze geen net dragen.
Ik denk dat in 99% van de keukens geen net wordt gedragen en als ik ooit naar de smaakpolitie kijk vindt ik dat ook wel het minst erg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding