Wie weet hoe je een snoeptaart maakt?

Weet iemand hoe je zoiets maakt? Liefst met een complete beschrijving en het zou helemaal fijn zijn als iemand een idee heeft om zoiets te maken maar dan in het thema dora, je weet wel van dora en diego.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je maakt de binnenkant meestal van piepschuim Het voorbeeld op je foto is denk ik een halve bol maar twee 'dikke schijven, de tweede een iets kleinere diameter dan de andere" kan ook, of 2 rechthoekige /vierkante blokken. Deze pak je in aluminiumfolie dan staat het mooier. (en in plaats van piepschuim kun je ook oase gebruiken maar dan echt 2 lagen aluminiumfolie want dat is wat slapper) De rest is vrij eenvoudig Koop lollies, in ieder geval voor elk kind één en die prik je erin. Je kunt ook nog een schuimpje onder de lollie prikken of er een dropveter omheen wikkelen (of er half af laten hangen als een soort haar). Ik dacht dat ik van dora ook wel eens snoep had gezien, dat kun je ook verwerken. Je kunt ook zelf dingen op sateprikkers prikken en die erin steken maar daar knip ik dan zelf altijd de scherpe punt af voor ik ze gebruik succes

Koop van tempex een vorm, bekleed deze met alufolie, prik het snoep er met satehprikkers aan! Bij de hobby winkel hebben ze vormen tempex/piepschuim!

Het is niet helemaal zoals op het plaatje, maar wat wij een keer gedaan hebben is van die grote spekkies gekocht ( die ruiten dingen met roze en geel) en die door de helft snijden. Als je die twee helften op elkaar legt heb je een soort taartpunt. En als je een aantal van die dingen maakt en bij elkaar legt lijkt het op een taart.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100