Welk eten bevat veel eiwit?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik doe veel kickboksen, en daar krijg ik spierpijn van. Een vriend vertelde me dat als ik eiwit eet dat ik dan sneller herstel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

Vlees, vis, peulvruchten.
bamibal
12 jaar geleden
alle producten met soja, daar zitten hel veel plantaardige eiwitten in

Toegevoegd na 27 seconden:
hel = heel veel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eiwitten zitten onder andere in eieren, peulvruchten, vlees, gevogelte, vleeswaren, vis, melkproducten en noten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hierboven al gezegd is, en kwark is heel eiwitrijk.
Je zou ook bij een (online) sportvoeding-winkel een eiwit-preparaat (wordt ook proteïne genoemd) kunnen bestellen. Zijn meestal poeders die je aanlengt met water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
......met water....of melk of soms sap. ;-)
Je hebt een minimale hoeveelheid volwaardige eiwitten nodig als bouwstof, met name voor je spieren. Alles wat je meer eet dan daarvoor nodig is wordt als brandstof gebruikt of als lichaamsvet opgeslagen. Normaal gesproken heb je voldoende aan de aanbevolen hoeveelheden zoals het Voedingscentrum adviseert. Doe je aan een sport waarbij je je spieren intensief gebruikt, met name krachttraining, dan kun je je eiwitinname vergroten door met name meer eieren, vlees en vis te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En anders bij bijvoorbeeld bij winkel de tuinen een pot met eiwitten kopen! Deze poeder vermeng je met melk en dan krijg je een eiwitten shake!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het ook met water mengen ;-)
http://www.mannen-gezondheid.com/eiwitten.html

Kijk eens op deze site. Hierop staat uitstekend beschreven wat en hoe je het best kunt eten om je spieren op te bouwen. Er staat eveneens beschreven dat meer proteïnen niet automatisch zorgen voor meer spieropbouw en waarom niet. Ik vind het een goede informatieve site, die niet alleen voor body-builders bestemd is, maar juist voor iedereen die ook aan sport of fitness doet.
amc
12 jaar geleden
In ei, drink 's ochtends eens een glaasje met rauw ei (echt aangeraden als je de vorige dag alcohol ophebt