Welke gerechten kan je rechtstreeks uit je voorraadkast bereiden?

Voor een student zijn we een "voedselpakket"aan het samenstellen met gerechten die alleen maar met etenswaren die je in je kastjes hebt dus geen verse producten. Pasta met tonijn olijven hebben we al. Wie heeft er nog meer suggesties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Het beste antwoord

Even wat ideetjes:

* Rijst met zoetzure paprikasaus en soepballetjes
potje zoetzure paprika met sap en al opwarmen daar de balletjes bij en wat ketchup erbij en dan even binden met wat allesbinder. Is erg lekker. Kan met elk soort vlees

* Spercibonensalade met corned beef
Blik spercibonen, zure uitjes erdoor, wat ketchup of BBQ saus uit een flesje en dan stukjes corned beef erdoorheen. Is lekker met geroosterd brood maar smaakt ook prima met rijst en pasta.

* Maissalade
Blikje mais, blikje tonijn in pikante saus of tomatensaus, blikje spercibonen. De mais gebruik je als aardappelvervanger

* Simpele chili con carne
pot bruine bonen (afgieten), blik gepelde tomaten, blikje mais salsa van bonduelle, wat ketchup erbij en corned beef erdoorheen.

* Mexicaanse rijst
Rijst, blikje mexicaanse mix, rookworst in plakjes en wat kruiden. Dan op je bord wat salsasaus erbij

*Allerlei gevulde tortillawraps
Je kan deze vullen met allerlei groenten uit blik omdat deze al gaar zijn en dan wat salsamix erbij. Je kan als vlees corned beef, smac maar ook van die folieverpakte vlees dingen in stukjes doen.

*Pasta met kaassaus
pasta. De saus maak je door een kuipje smeerkaas met ham te verwarmen met wat water erbij. OP smaak brengen met peper en saus en de pasta erdoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

soep.
kant en klare magnetron maaltijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou zeg, waarom moet je daar nou vier minnen voor.. heb je minners achter je aan?
plusje van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja..ik heb hier verschillende min-naars
bedankt ...
pasta met zalm!
fruit een flinke ui, en voeg een blikje zalm toe, plus een zakje dille-vissaus, maar gebruik de helft minder water dan op het pakje saus staat.
voeg op het laatst een blikje tomatenpuree toe.
eet ze!
13 jaar geleden
Rijst met doppertjes (of mexicaanse groente) en chorizo (de droge versie)

Erg vies, maar het kan wel: Smack met macaroni en blik boontjes brrrr....

Omeletmix van de Aldi (zit al groente in).

Chili con carne (pot) met rijst

Ragout met pasteitjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bruine bonen prut.
bruine bonen, rookworst erdoor, chilisaus erdoor en evt wat groentes uit de vriezer en smullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de supermarkt kune je ingeblikt vlees kopen, zoals sudderlapjes. Ook hebben ze hamburgers en varkenslapjes is een soort folie.
Kant en klare nasi in blik, ravioli in blik, etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de typo's!
bamibal
13 jaar geleden
Pannenkoeken op basis van water.
13 jaar geleden
Zakjes noedelsoep uit toko's, met blikje mais en potje tomatensaus, dan heb je al een behoorlijk soepje.
Pakje pannenkoekenmeel en pak sojamelk voor pannenkoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja, pannenkoeken, natuurlijk!
macaroni, tomaten saus en knakworst.

anders ja geef ze een toegoed bon van domino`s ofwat dan ook:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google op 'kerstpakket', ideeën genoeg voor houdbare producten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij vrienden krijg ik vaak pasta met kruidenmix met zo'n unox rookworst erdoor gesneden. Heel erg lekker, heel erg houdbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak aardappelpuree, zak zuurkool, vacuum rookworst, pakje oplosjus.
Burgers in folie, bonen/erwten/ander spul in pot/blik, rijst/pasta.

Ga naar de winkel en kijk en combineer bij de "houdbare" schappen, er is veel mogelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijst met kippenragout of kalfsragout. (pak rijst+blikje ragout)
Blik erwtensoep, rookworst.
Pasta + blik goulash,
Aardappelpuree,blik of pot boontjes/erwtjes etc. blik gehaktballen of vacuumzakje varkenslapjes,hamburgers etc. (het zijn van die aluminiumachtige zakjes van Unox meen ik, per 2 st.verpakt)pot appelmoes.
Potten van Hak met bruine bonen en chili groenten/kruiden
lekker met stokbrood en kruidenboter, dus zakjes mix voor kruidenboter niet vergeten. Ook Duyvis heeft lekkere mixen voor dressings. Olie en azijn moet je zowiezo hebben, uien en knoflook, mosterd, ketchup, fritessaus.
Hij zal toch wel eens een keer verse sla halen?
verder zorgen dat je altijd blikjes tomatenpuree hebt, blikje champignons, blik gepelde tomaten,en een pakje melkpoeder( hiermee heb je altijd melk in huis wanneer je onverwacht puree wilt maken of een sausje, blijft erg lang goed) Een blik ham en/of boterhamworst is altijd handig voor tosti`s, door de pasta of alleen gebakken met een spiegelei op brood. Ook aan te bevelen is wat potten zuur;
augurken, zilveruitjes, paprika etc.
amc
13 jaar geleden
kikkererwten met diepvries soepgroenten, diepvriesspinazie met garnaaltjes, sardientjes en boullionblokjes om boullaibaise te maken