Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Bij kaas kan je altijd de schimmel er gewoon afsnijden en dan de kaas eten. Maar ik denk dat die witte plekjes die op de oude kaas zitten geen schimmel is maar kristallen van kalkzouten en aminozuren die tijdens de rijping zijn ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
datzou mooi zijn, want hij is erg lekker! +
Kimath
12 jaar geleden
Wel de schimmel ruim afsnijden, want de schimmeldraden zijn met het blote oog onzichtbaar, totdat ze met miljoenen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Ik zou de kaas gwn weggooien als ik jou was anders kan je allemaal infecties oplopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het vrij kleine witte spikkeltjes zijn dan denk ik eerlijk gezegd dat het pekel is. Overigens hoort witschimmel gewoon thuis op een aantal kassoorten, zoals Brie en Camembert. Echter, als de kaasboer het mes na snijden ervan niet goed schoongemaakt heeft kan die witschimmel geënt zijn op jouw overjarige kaas, waarop die, uit culinair oogpunt, niet thuishoort. Bij twijfel eraf snijden en de rest van de kaas gewoon opeten. Andere kleuren schimmels zou ik ruimer wegsnijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding