Wat is de snelste/lekkerste/gezondste/voedzaamste/enz. studentikoze maaltijd?

Zelf al genoteerd heb ik bijvoorbeeld bloemkoolsoep en wonderstampot.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Pannenkoeken zijn snel en goedkoop. Een (sinaas)appel na en je hebt alle vitaminen binnen. Zeker als je een mixje gebruikt met boekweitmeel voor de vezels. Scheut zonnebloemolie er in dan hoef je zelfs bijna geen margarine te gebruiken.
Een beslag kan ongeveer 3 dagen in de koelkast staan in een afgesloten fles. Wel even schudden voor het bakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

gebakken witte kool met kerry
koolvis
aardappel pure

Toegevoegd na 6 minuten:
en of eten bij moeders vrienden of fam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuurkool met worst (evt spekjes, uitje) is erg gezond (vitamine C) en snel. Misschien nog niet de tijd van het jaar. Wok-gerechten zoals nasi zijn ook niet te versmaden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een lekker pannetje spaghetty gaat er altijd wel in,snel klaar,en de volgende dag nog prima te eten of in te vriezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lekkere, goedgevulde salade, met o.a. kleine blokjes kaas, kiwi, blokjes ham, tomaat, ijsbergsla, komkommer, paprika, wortel en bonen (kidney).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snelle salade, men neme ijsbergsla, rode en hele paprika, tomaat of cherrytomaten. Bak in reepjes gesneden kipfilet met kruiden die je zelf lekker vind. Mix alle ingredienten samen met slasaus of mayo en eventueel een ander lekker sausje. Ik doe er wel eens honing/mosterdsaus in. Alles goed husselen. Pijnboompitjes er doorheen. En eventueel krieltjes erbij serveren. Maar dat laat ik meestal achterwege. Erg lekker!! En zeker in de zomer lekker fris!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pinda's vullen, geven energie en zijn relatief goedkoop, en bederven niet snel. Niet voor elke dag maar in mijn "studententijd" met veel haast weinig geld en late honger/studie en soms geen kookmogelijkheid wel eens een goed alternatief. Verder ketchup met heet water als alternatief voor tomatensoep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beetje peper/zout erbij, het ging erom dat je wat binnen kreeg, geen hoogstaande culinaire maaltijd.
paulus811
14 jaar geleden
Bah ketchup met water en denken dat t tomatensoep is. Heel vies lijkt me en bijna net zo duur als een blik goedkope 'echte' tomatensoep. Wel een +1 want ik heb erom gelachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja geen blik in huis en toch trek, dan vind je wat uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach en lekker een broodje erin "soppen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, je maag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht in eerste instantie dat je bedoelde: pinda's vullen als in gevulde pinda's :-) ik vroeg me al af hoe je pinda's kon vullen...
maar ik snap je al hihi
bij wokgerechten blijven meer vitamine`s bewaard dan bij het koken, dus je zou je favorite groente daar in kunnen verwerken en een gezond visje of kip er bij met rijst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een snelle, goedkope en verantwoorde variant van chili con carne.
Bereidingswijze:
paprika en ui en een tomaat snipperen en bakken
Blikje bruine bonen afgieten, daarna de bruine bonen meebakken.
Kruiden (zout, peper, chilipoeder) toevoegen

Evt. voor wat extra vitaminen nog wat stukken komkommer en tomaat nuttigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Maar je kan de tomaat(of tomaten) ook in blokjes snijden. Ik doe er ook altijd nog knoflook door, en natuurlijk lekker veel chilipoeder, of die chili-mix van Fiesta.
Een klein blikje mais of champignons(verse) erdoor is heel lekker, en als je nog een restje brie of camembert hebt, kan je daarvan stukjes op je bord doen, en dan de chili-prut erover, zodat het er doorheen smelt - yum!!!
Eigenlijk is dit een recept voor chili-SIN-carne - als je CON wil, moet je ook nog gehakt erdoor bakken, bij de uitjes en de stukken paprika doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MarieAnne > Met snipperen bedoel ik in kleine stukjes snijden.
@ Nieuwsgierig. Dit is niet meer een eenvoudige, goedkope studentenmaaltijd, maar een zeer uitgebreide maaltijd. Een pakje kruidenmix bestaat vooral uit zout en hiervoor durven ze veel geld te vragen!
Bruine bonen zijn een volwaardige vleesvervanger. Deze maaltijd is op deze manier snel en kost nog geen euro.
Dat dit geen chili con carne is, weet ik ook, maar ik beschreef hem als een variant, nl de variant zonder vlees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bruine bonen een vleesvervanger???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy Ja. Bruine bonen bevatten eiwitten en ijzer en zijn goede vleesvervangers. Voor meer informatie zie: http://www.vitacasa.be/volwaardige_vleesvervangers.htm
of zie: http://www.globetrotter.nl/productinfobonen.html
Meloensoep schijn heel gezond te zijn, iets meer maken en de rest invriezen voor de volgende keer

Toegevoegd na 35 seconden:
Zie ook popoensoep

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie ook pompoensoep..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tosti's met daarbij een glas water met daarin in een multi vitamine pil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stampot boerenkool (eventueel uit pakje) met shoarmavlees erdoor (wel even bakken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echte studentikoze maaltijd is een magnetron maaltijd, daar is voldoende keuze in voor iedereen en is snel, lekker, gezond, en voedzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van de aldi zijn heel lekker helemaal niet zout en de prijs 1,99 euro. De smaken kip met zoetzure saus is heel lekker, maar ook de andere kip met curry, en kip saté zijn heel lekker en je hoeft ze niet in de koeling te bewaren.
Ze zijn heel lang houdbaar langer dan een half jaar, moet je echt eens proberen is de moeite waard. En de hoeveelheid voor een persoon is ruim voldoende, was ik nog bijna vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom denk je dat zo'n maaltijd, die langer dan een half jaar houdbaar is, gezond is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet !
Rodekool met mager gehakt en wat kerry.
Mmmmm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
studenten macaroni:

macaroni koken.
macaroni groente bakken (in een grote wok)
knoflook teentje erbij
macaroni afgieten
LET OP WATER NIET WEGGOOIEN MAAR EEN ROOKWORST IN GAREN.
macaroni kruiden bij de zooi in de wok.
macaroni erbij, rookworst snijden en erbij.

roeren en klaar ben je.

Ik eet er al een hele week van.......