Wat is de snelste/lekkerste/gezondste/voedzaamste/enz. studentikoze maaltijd?

Zelf al genoteerd heb ik bijvoorbeeld bloemkoolsoep en wonderstampot.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Pannenkoeken zijn snel en goedkoop. Een (sinaas)appel na en je hebt alle vitaminen binnen. Zeker als je een mixje gebruikt met boekweitmeel voor de vezels. Scheut zonnebloemolie er in dan hoef je zelfs bijna geen margarine te gebruiken. Een beslag kan ongeveer 3 dagen in de koelkast staan in een afgesloten fles. Wel even schudden voor het bakken.

gebakken witte kool met kerry koolvis aardappel pure Toegevoegd na 6 minuten: en of eten bij moeders vrienden of fam

Zuurkool met worst (evt spekjes, uitje) is erg gezond (vitamine C) en snel. Misschien nog niet de tijd van het jaar. Wok-gerechten zoals nasi zijn ook niet te versmaden.

een lekker pannetje spaghetty gaat er altijd wel in,snel klaar,en de volgende dag nog prima te eten of in te vriezen.

Een lekkere, goedgevulde salade, met o.a. kleine blokjes kaas, kiwi, blokjes ham, tomaat, ijsbergsla, komkommer, paprika, wortel en bonen (kidney).

Snelle salade, men neme ijsbergsla, rode en hele paprika, tomaat of cherrytomaten. Bak in reepjes gesneden kipfilet met kruiden die je zelf lekker vind. Mix alle ingredienten samen met slasaus of mayo en eventueel een ander lekker sausje. Ik doe er wel eens honing/mosterdsaus in. Alles goed husselen. Pijnboompitjes er doorheen. En eventueel krieltjes erbij serveren. Maar dat laat ik meestal achterwege. Erg lekker!! En zeker in de zomer lekker fris!!

Pinda's vullen, geven energie en zijn relatief goedkoop, en bederven niet snel. Niet voor elke dag maar in mijn "studententijd" met veel haast weinig geld en late honger/studie en soms geen kookmogelijkheid wel eens een goed alternatief. Verder ketchup met heet water als alternatief voor tomatensoep.

bij wokgerechten blijven meer vitamine`s bewaard dan bij het koken, dus je zou je favorite groente daar in kunnen verwerken en een gezond visje of kip er bij met rijst.

Een snelle, goedkope en verantwoorde variant van chili con carne. Bereidingswijze: paprika en ui en een tomaat snipperen en bakken Blikje bruine bonen afgieten, daarna de bruine bonen meebakken. Kruiden (zout, peper, chilipoeder) toevoegen Evt. voor wat extra vitaminen nog wat stukken komkommer en tomaat nuttigen.

Meloensoep schijn heel gezond te zijn, iets meer maken en de rest invriezen voor de volgende keer Toegevoegd na 35 seconden: Zie ook popoensoep Toegevoegd na 2 minuten: Zie ook pompoensoep..

Bronnen:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/nage...

Tosti's met daarbij een glas water met daarin in een multi vitamine pil.

Stampot boerenkool (eventueel uit pakje) met shoarmavlees erdoor (wel even bakken)

Een echte studentikoze maaltijd is een magnetron maaltijd, daar is voldoende keuze in voor iedereen en is snel, lekker, gezond, en voedzaam.

Rodekool met mager gehakt en wat kerry. Mmmmm.

studenten macaroni: macaroni koken. macaroni groente bakken (in een grote wok) knoflook teentje erbij macaroni afgieten LET OP WATER NIET WEGGOOIEN MAAR EEN ROOKWORST IN GAREN. macaroni kruiden bij de zooi in de wok. macaroni erbij, rookworst snijden en erbij. roeren en klaar ben je. Ik eet er al een hele week van.......

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100