Welke saus zit op sushi?

Welke saus gebruiken Japanse sushi restaurants voor sushi? Saus word gebruikt by o.a california temaki&zeewiersalade ?(shabushabu/moshimoshi/sumo)

Toegevoegd na 3 minuten:
-ik heb het niet over soja/wasabi-

Toegevoegd na 6 minuten:
oke, geen saus, een soort dressing. ;p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Er zijn natuurlijk verschillende soorten samenstellingen maar in de meeste (Japanse) sauzen zit sajo saus, sake en/of rijstazijn

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik lees net jouw toevoeging, dan sorry, dan heb ik er geen antwoord op. Misschien heb ik wel een idee, maar 9 vd 10 keer vind een (chef)kok het leuk als je naar de ingredienten vraagt. Ik ga graag en regelmatig naar de Japanner en kreeg zelfs kruiden mee. Het proberen waard.
Succes en eet smakelijk vast ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die bruine is soja en die groene is wasabi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh... Geen idee! Ben pas 2 x bij de japanner geweest (voor de rest sushi in andere restaurants gegeten), maar eigenlijk nooit witte saus/dressing gezien.
Succes! :-)
Hallo, ik denk dat je unagi saus bedoelt(donkere saus)