Zou je ook een soort van overdosis kunnen nemen van bijvoorbeeld Red Bull of Dextro?

Moet leren voor de toetsweek, en heb dextro en energydrank gekocht, maat ik vroeg me af of je ook TE veel zou kunnen nemen, en wat er dan gebeurd, zou je ziek kunnen worden, of wordt je gewoon hyperactief?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Ja dat kan, dan krijg je hartritmestoornissen en nog veel meer akelige dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja , je kan in coma raken na teveel red Bull maar dan praat je over 25 blikjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is denk ik per mens verschillend maar ik denk beide wel. Je gaat er niet dood aan maar het is niet gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
İk geloof dat je daar wel ziek van kan worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriend had voor zijn profielwerkstuk uitgetest wat de effecten zijn van energydrankjes op je metabolisme, na een tree energydrink(volgens mij 24) te hebben gedronken was zijn hartslag naar 220 bpm gestegen. Zulke hartslag is alleen te behalen met zeer intensieve fysieke inspanning. De verhoogde hartslag was het gevolg van de cafeïne en wellicht nog meer stoffen als taurine. Ik denk niet dat gezond en ik denk dat je inderdaad een overdosis kan innemen aan energydrank.

Dextro is voor zover ik weet alleen suiker in de vorm van fructose, ik denk niet dat dat gevaarlijk kan zijn voor je lichaam. Bij te hoge dosis ga je gewoon suiker uitplassen. Het zal alleen niet goed zijn voor je algemene gezondheid aangezien al die suiker uiteindelijk ook in vet opgeslagen kan worden wanneer deze niet door het lichaam verbruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
he bah, wat eng, als je hartslag zo hoog word.
Ik hoorde wel van iemand die eerst aan de coke was. Hij was gestopt, maar ging toen treetjes Red Bull drinken, om in diezelfde roes te komen.
Lijkt mij echt niet gezond, al die suikers en cafeine.
“Alle Ding' sind Gift und nichts ohn' Gift; allein die Dosis macht, dass ein Ding kein Gift ist.“

“Alle stoffen zijn giftig en geen enkele is niet giftig, alleen de dosis bepaald dat iets niet giftig is”

Aldus de vader van de toxicologie(giftenleer), Philippus Theophrastus Aureolus Bombastus von Hohenheim, 1493-1541.

Alle stoffen kunnen dus giftig zijn. Er is zelfs een student bijna overleden bij een ontgroening waarbij de student liters water naar binnen moest werken.

Van de energiedrankjes moet je misschien wel heel veel nemen maar je kan jezelf eraan dood drinken.