Wat voor verschil zit er tussen de gekoelde slagroomspuitbussen en de niet gekoelde slagroomspuitbussen ? Want kwa prijs scheeld het erg veel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Het verschil is de smaak.

Koop een niet gekoelde Euroshopper bij AH, een een dure van Campina of zo, uit de koeling, en je proeft veel verschil. Euroshopper smaakt naar een chemisch goedje, en Campina smaakt naar slagroom.

Je kunt het ook testen bij ALDI en Lidl. Bij Lidl staan ze in de koeling, en bij de ALDI niet. Je betaalt hier meestal dezelfde prijs (ALDI en Lidl houden elkaar goed in de gaten) en je zult merken dat de Lidl-slagroom veel meer smaak heeft.

Ik kan mij best voorstellen, dat er bij AH of C1000 spullen in de koeling staan, terwijl dat niet nodig is (zoals "versgeperst" sap), maar bij Lidl zal dat zeker niet het geval zijn. Ook bij Lidl moet het zo goedkoop mogelijk, en ze gaan geen spuitroom in de koeling zetten, als dat niet echt nodig is, want dat is niet efficient.

Je kunt het een beetje vergelijken met houdbare, niet gekoelde melk, en verse melk uit de koeling. Ook daar proef je natuurlijk verschil, want met die houdbare melk is veel meer geprutst om het lang goed te houden. Houdbare melk heeft een raar zoetig smaakje.

Overigens is de spuitroom van Lidl als beste uit een of andere culinaire test gekomen. Nu zegt dat meestal niet alles, maar het is prima en smakelijk spul. En goedkoop natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van Dirk smaakt prima! Natuurlijk wel eerst thuis in de koelkast, misschien dat je dan dat verschil opheft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van Dirk heb ik nooit geproefd. Je hebt gelijk: een koude slagroom zou beter kunnen smaken. Toch was dat met die beroerde Euroshopper niet zo, en was ook uit de koelkast heel vies. Overigens denk ik, dat fabrikanten van slagroom die niet gekoeld bewaard hoeft te worden, het wel aanbevelen om 'm in de koelkast te zetten als je 'm hebt aangebroken. Zolang je 'm dicht laat, hoeft dat natuurlijk niet.

Andere antwoorden (1)

Ik vermoed dat het puur gaat om schapruimte. A-merken hebben zich in de koeling gevochten en daarnaast zijn er de B-merken. Daarvan staat er één in niet gekoeld schap want er wordt minder aan verdiend. En ze blijven lang genoeg houdbaar om niet te bederven. (Hoelang weet ik niet). Ik koop ook altijd het B-merk. Smaakt even goed!