Bij welke percentage alcohol kan je drank volledig bevriezen

Als ik een fles wijn in de vriezer leg om lekker koud te worden, en hem vervolgens vergeet heb ik een volledig bevroren of geknapte fles. Vervolgens kan je jagermeister gewoon volledig in de vriezer laten. Wijn heeft een alcohol percentage van 11.5% en jagermeister 32.5%

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
23.6K

Het beste antwoord

Dat ligt aan de temperatuur. Het vriespunt komt steeds lager te liggen naarmate het alcoholpercentage van de drank hoger is. Dus in theorie zou je zelfs 100% alcohol kunnen bevriezen.

Maar de grens bij de ´normale´ vriezers zal bij 30 a 40% liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies het antwoord wt ik wilde weten

Andere antwoorden (1)

Bij 100% alcohol,lig het vriespunt op -114º. Al naar gelang de alcoholverdund wordt, zal dat vriespunt lager komen te liggen.Er is een formule voor, maar die heb ik nu niet bij de hand.