Door 2 helften tegen elkaar te 'lijmen' met waarschijnlijk gesmolten chocolade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dat zie je aan die naad die daar zit
Dat soort holle chocolade creaties bestaan altijd uit twee helften die aan elkaar worden 'gelijmd'. Deze delen worden gefabriceerd in z.g. 'mallen'....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd al afgevraagd hoe die chocolade eieren gemaakt worden?
Tijd voor een snelcursus.

Toegevoegd na 51 seconden:
http://zurevla.nl/2008/03/22/paaseieren-maken/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gewone kippeneieren bedoeld, die worden uitgeblazen.
Prik met een speld of schaarpunt een gaatje in de boven- en onderkant van een rauw ei. Met een cocktailprikker of satéstokje wordt de inhoud van het ei voorzichtig losgeroerd. Zet het ei, met het gaatje tegen je mond en blaas net zolang totdat er niets meer uitkomt.
Spoel het ei schoon met wat warm water waar je wat azijn bij gedaan hebt.
Scharrel eieren hebben een dikkere schaal dan die van kippen uit een legbatterij en eieren op kamertemperatuur zijn ook makkelijker uit te blazen dan uit de koelkast.
Je kunt ze nu schilderen/versieren en je hangt ze op door aan een lintje/touwtje een stukje lucifer te binden aan één
kant, dit door het gaatje te duwen en als je het lintje omhoog trekt, blijft het luciferstukje dwars voor het gaatje zitten en kan je ze ophangen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het ook schoonkrijgen met zout water : zo doe ik het altijd. En als je een rietje over het gaatje zet, gaat het uitblazen ook gemakkelijker.
amc
12 jaar geleden
Ik doe het liever met mijn mond, dat gaat sneller voor mijn gevoel en ja, met zout gaat ook. Ik vind alleen azijn een frisser gevoel geven, maar dat zit misschien 'tussen mijn oren'.;0