Wie weet nog recepten voor makkelijke snacks met weinig ingredienten?

Toegevoegd na 24 seconden:
Ik heb niet zo veel in huis :(

Weet jij het antwoord?

/2500

gevulde eieren. Eieren hard koken en halveren Eigeel eruit halen en in kommetje prakken met mayo en bv kerrie. Dan terugstoppen in de eieren. P.S. hier zijn de winkels gewoon open.

bladerdeeghapjes. Bijvoorbeeld een appelflap, of reepjes bladerdeeg met zout erop. Moet je wel bladerdeeg in huis hebben natuurlijk.

Loop je keukenkast en koel-vriezer eens langs en kijk wat je erin hebt zitten met mayo en ketchup maak je al snel een sausje. Blikje vis of vlees, of gekookt ei in schijfjes kun je hiermee mengen, eventueel wat kruiden met peper en paprika. brood roosteren of crackers nemen, en besmeren

Ik weet niet wat je in huis hebt natuurlijk maar iets dat ik vaak maak en dat snel klaar is en toch lekker is dit; Je hebt alleen een pakje tortillawraps nodig en kaas! Zet een koekenpannetje op met anti-aanbaklaag en smeer die in met wat olie. Zet op het vuur en leg er een wrap in als de pan warm is. Zet het vuur middelhoog en beleg de wrap met plakjes kaas en geraspte kaas of alleen geraspte. Laat de rand een stukje vrij en leg er een tweede wrap bovenop. Druk wat aan en bak ca. 2 min.Draai de dubbele wrap dan om en bak nog even heel kort. Haal uit de pan en leg op een snijplank. Snijd hem in punten en neem een lekkere dip erbij zoals salsa of piri-pirisaus/ chilisaus.

Als je loempiavellen en feta en een ei in huis hebt, dan kun je daar rolletjes van maken. Je legt over de breedte van een vel wat kaas neer (niet helemaal tot de zijrand). Dan rol je hem een stukje om, vervolgens de zijkant dichtplakken met ei en verder rollen en dichtplakken, dit mag best stevig. De truc is tijdens het rollen om deze strak te houden zeg maar net als een shaggie draaien maar dan op het aanrecht. Even frituren in de hete olie tot ze goudbruin zijn, klaar. Mijn Turkse schoonmoeder maakt deze rolletjes vaak en je kan ze ook koud eten. Het heet Sigara Borek als ik me niet vergis Toegevoegd na 1 minuut: ps je kan ze uitstekend invriezen.

Kaasblokjes met een zilveruitje of een schijfje augurk, boterhamworst met augurk, knakworstjes met wat mosterd, toastje met smeerkaas of met filet américain, rookvlees of ham besmeren met smeerkaas en daar rolletjes van maken met een prikkertje vastzetten. Blikje tonijn met mayo wat peper en zout en je hebt een tonijnsalade voor op een toastje of stokbrood. Hardgekookte eieren met ansjovis, of een toastje met hardgekookt gesneden ei en tomaat, rauwe groenten zoals bloemkool, bleekselderie, of komkommer met een dipsausje. Komkommer met satésaus, toastje met leverworst, salami met augurk, dadels gevuld met smeerkaas, rookworst gesneden met augurk, meloen met ham, Kaasblokjes met gember of stukjes ananas met een prikkertje.

Wat dacht je van een komkommersnack! Snijd de komkommer in schijfjes of blokjes. Sprenkel iets van de mosterd dille dressing erover heen....

Je kunt misschien afbakbroodjes kopen

met bijv bladerdeeg in de vriezer en een blik worstjes op de plank kun je ala minuut een hapje op tafel zetten. ragoutbakjes en een blik ragout op de plank staat zo op afel ik heb ook altijd wat kleine tortilla's in de vriezer kaas en ham heb je altijd wel in de koelkast die kun je er tussen smelten samen met een grote fles zoetzure saus die ik in de kast heb staan en ook een kruidenpot met basilicum die ik goed bijhoud

Bronnen:
hersenpan

Met drie dingen die je (althans : als je regelmatig kookt) altijd in huis hebt : kaasbroodjes. Nodig : Groentesaus (pakje, bijvoorbeeld van Silvo, aan te maken met water) Geraspte kaas (kaas is prima zelf te raspen) - ca 100 gram Bladerdeeg groentesaus maken, ongeveer met 300 ml water voor 10 kaasbroodjes. Beetje aan de dikke kant. Geraspte kaas er door roeren, en laten smelten. Eventueel iets laten afkoelen. (Wordt dan zo dik dat het het niet meer uit de broodjes loopt met maken, maar smelt weer in de oven.) Saus op de bladerdeeg scheppen, dubbelvouwen, dichtplakken. Eventueel (hoeft niet) bestrijken met ei en nog wat geraspte kaas, en ca 25 minuten in de oven op 180-200 graden. Jammie ! (Je kunt natuurlijk ook meerdere kleine hapjes maken).

asta doet het altijd goed en kan zowel koud als warm gegeten worden.Je kunt er alle restjes in kwijt,groente van de vorige dag,verschillende kaasjes,in stukjes gesneden vleeswaren,evt een hard gekookt eitje.. Dat smaakt eigenlijk altijd lekker

een roerei maak het ei kapot in de pan en roer het ei doe er wat mayonaise bij en snij een zacht broodje open of als je veel maakt kun je met een broodje soppen en doe er nog wat rucola bij (rucola hoeft niet perse)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100