Waarom worden laurierblaadjes alleen gedroogd verkocht? Is verse niet veel smakelijker?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

antwoord hierboven klopt, met nog een kleine toevoeging erbij; de laurier wordt na het drogen scherper van smaak omdat dan de etherische olie die de bladeren bevatten vrijkomt. Je kan ze dus wel gewoon vers gebruiken, maar dan is de smaak veel zachter. Sommige planten hebben dit; Lievevrouwebedstro bijv ook; hierbij komt de geur (cumarine) pas vrij na het droogproces eet smakelijk :)

Ik heb een echte, originele laurierstruik in mijn tuin gehad. Dus niet die struiken die men voor een omheining van een tuin gebruikt. Maar de echte! Ik had die zelfde vraag, en heb een paar verse blaadjes geplukt en eraan geroken. Maar dat haalde het bij lange na niet vergeleken met de geur van de bekende gedroogde laurierblaadjes. Ik vermoed dat door het drogingsproces die extra smaak en geur worden verkregen. Ik heb ook geprobeerd wat blaadjes te drogen in de zon, maar dat mislukte totaal.

Verse laurier is echt heerlijk. Neem 2 a 3 blaadjes van je struik goed wassen 1x dubbel knakken en mee koken, braden met een sudderlapje.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100